![]() |
|
| |||
| |||
| hej jag bara funderar på att uppgradera min processor i min laptop för tillfället är det en:
|
|
| |||
| |||
| Din mobo tillverkare gör. Vad för märke, modell, osv? |
|
| |||
| |||
| advent 7094 Jag antar mobo innebär moderkort ledsen nytt för detta finns det något enkelt sätt att ta reda på mitt moderkort information? |
|
| |||
| |||
| ja det gör det! ledsen! Förlåt, jag skränande få på hemsidan för att hjälpa dig, det fungerar inte, så youll måste göra det. Gå till support eller produkter eller något, hitta din modell i listan på denna webbplats: http://www.advent.co.uk/ lokalisera mobo info, kopiera alla moderkort info och klistra in den här så jag kan ta en titt. |
|
| |||
| |||
| Intel Celeron M 370-processor 1,5 GHz, 400 MHz FSB, 1 MB Cache, 256 MB RAM, 60 GB hårddisk, DVD ReWriter MultiDrive, 14.1 "TFT Display, Microsoft Windows XP Home Edition, 64 MB Shared Graphics, USB Wireless Enabled |
|
| |||
| |||
| info fortfarande isnt detaljerad nog. Jag behöver ingående detaljer om moderkortet eller åtminstone de mobos märke och modell. Jag fortfarande skränande få på plats, jag skränande göra något nu, min ISP är bråka om. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Det är inte att vara så enkel som jag misstänker att ni tycker att det är. Du måste se till chassit som är (kylning arrangemang för CPU: heatpipes, kyla området) kommer att behandla den värme som tas ut av den nya processorn. Du har också fått ta hänsyn till den effekt som krävs för att köra den nya processorn, kan chassit ger tillräckligt med ström. Jag skulle starkt rekommendera chattar till tillverkaren.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| CPU-uppgraderingar i bärbara datorer är inte värt besväret tbh med dig. Jag tänkte uppgradera min en gång i tiden.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur mycket RAM har du?
| |||
| |||
| tack för all hjälp det är mycket uppskattat Jag tror att jag kan bara uppgradera minnet då |