mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Avgörande. Minnet "experter"

Reply

Thread Tools
Old 22 december 2008, 03:17
Ledamot Gruppen

Default Avgörande. Minnet "experter"

Lyckligtvis idag inget verkar vara fel på mitt skrivbord!

Jag var på den avgörande webbplats och hämtat minnet rådgivare verktyg doodah och fick detta efter genomsökningen:

Nu rätta mig om fel men thats 4096 GB RAM står mitt moderkort kan hålla .. Någon som känner till en 1TB DDR RAM-minne till salu? = D
Old 22 december 2008, 04:44
Moderator-gruppen

Japp, jag tror att det balled upp som ett lite ... lol.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 22 december 2008, 09:30
Givargruppen

: P haha ..

Du vet att du skämt om en 1TB-minne ... men på allvar .. Jag undrar hur många år det kommer att bli ..

För inte så länge sedan när min pappa köpte en dator (den första jag använde) hårddisken var en fråga om megabyte - inte ens en GB .. Jag ska kolla med honom - han sa att det var bara 1MB men han kan skämta, överdriva eller bara tar det fel ..
Old 22 december 2008, 15:16
Ledamot Gruppen

Jag dont tänka en terabyte-minne RAM-minne är på gång, vi har bara fått 4GB minnen, nästa stora steg är att bygga in den i processorn likt Cell gör. Det låter stort minne bandbredd så jag ser fram emot det!
Old 22 december 2008, 15:42
Givargruppen

Ge det 10 år och vi kommer alla att köra tbc-minnen RAM ser tillbaka på Gb som vi gör Mb:)
Old 23 december 2008, 13:07
Givargruppen

Det kanske inte är den idealistiska front för framtiden men om det sätt på vilket fungerar förändringar eller inte - TB-minnen kommer ändå med största sannolikhet att finnas tillgängliga varje år minnet kapacitet för en telefon eller annan enhet nästan fördubblas om inte mer -- inte så länge sedan ett 12mb kort skulle ha varit en "Woah" nu är det inte alls ovanligt att poncing om med 2GB kort i det (eller mer).

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Excel Utskrift - "Out of memory. Spara eller Stäng alla öppna filer eller Program" Fel ruipistola Digital Imaging & Skrivare 0 23 maj 2009 01:18
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. ashmehta Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 17 juni 2008 02:56
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
Kan jag säkert formatera en EMPTY partition att kräva "används" minne? TRUEfrancesca Windows-operativsystem 2 16 januari 2008 08:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.