![]() |
|
| |||
| |||
| hey ppl ... sup ... Mitt mobo stödjer en max av DDR333, men eftersom det var lite svårt att hitta, jag bestämde mig för att använda DDR400 rams.so Jag köpte två DDR400 512 MB RAMS, nu det roliga är att de inte fungerar förutom när man är blandas med mina tidigare 266 Mhz RAM .. Är det inte så att jag kan göra jävla 400S arbete? pls hjälpa killar ...... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilka spänningar är de nominella på?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| 184-pin 2,5 V DIMM med guldpläterade kontakter ] 200/266/333 MHz Non-ECC Unbuffered DDR SDRAM ... min ursprungliga ram är ddr266 |
|
| |||
| |||
| -Roman] 184-pin 2,5 V DIMM med guldpläterade kontakter ZapfDingbats]-Roman] 200/266/333 MHz Non-ECC Unbuffered DDR SDRAM |
|
| |||
| |||
| Om den äldre RAM kör på lägre spänning du har ett problem. Check it out, se om den kan köras på 2.5V. Om det kan stöta upp till 2.5 i BIOS, och det borde fixa det.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| mitt mobo's Intel 845GVSr stöder inte oc ... |
|
| |||
| |||
| Det är inte OC, det är en funktion varje moderkort bör ha för drift minne korrekt.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, moderkortet ska göra det automatiskt, men andra inte och du måste ställa in den själv.