![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Tja Titeln säger allt ... Im bara om att köpa ett nytt DDR2 RAM-minne ... det ett som jag har i min pc just nu har en frekv av 333Mhz medan nya som im försöker köpa Jag har precis läst den har 800MHz ... Im bara undrar om det skulle orsaka några problem. ![]() tack på förhand grabbar |
|
| |||
| |||
| Kolla in crucial.com i Amerika eller crucial.com plats i Storbritannien Jag hade samma problem för ungefär ett år sedan om att uppgradera RAM (det måste vara samma typ ddr 4300,5300 denna typ av sak) Låt dem köra skannern och de kommer berätta för dig att få (notera det finns en scanner för XP och Vista) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din RAM är antagligen inte 333, det är förmodligen 667 och hastigheter under DDR2-800 påverkar prestanda. RAM är billigt nog att det inte är värt det ändå. Ta ut den gamla saker.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| DDR = double data rate Så 333x2 = 666 / 7
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| du bör kunna blanda, men 800 kommer att sakta ner till långsammare hastighet, det borde alla vara fina |
|
| |||
| |||
| Det kan orsaka problem, eftersom om du vill gå med i två DDR2 baggar och använda sitt minne och hastighet, de frekvenser måste vara exakt samma. |
|
| |||
| |||
| nope. im inte ligger här, de fungerar bra tillsammans, även om din snabbaste hastighet modul kommer att sakta ner till långsammare, det blir inga problem, tro mig, |
|
| |||
| |||
| Ja, men som sagt det är inte riktigt värt det.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Japp, så bara för att klargöra det fungerar |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Computer Wont Läs New Rams. | KiraxYamato | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 20 november 2009 17:49 |
| Olika baggar? | lobogaara | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 3 februari 2008 06:40 |
| Uppgradering till 3 GB DDR2 | Macmac508 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 5 januari 2008 10:43 |
| Är DDR2 RAM stöder DDR RAM | ranjitdutt | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 26 december 2007 00:00 |
| DDR2 .. DDR3? ddrwhat! | Lexmark | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 4 november 2007 03:12 |
| Thread Tools | |
| |