![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en vän som har en Dell Inspiron 531 som har många problem Under de senaste 4 månaderna har de inte kunnat använda datorn om det inte är i felsäkert läge. Jag körde en memtest-86 på det inget fel på minnet. Från vad jag kan ta reda på den här datorn är en dual-processor och det skulle betyda att den ram bör i tider 1 en 3. Inte som det cam form Dell i tider 1 en 2. Om en vecka sedan de kallade Dell för den 10: e gången, och de sa att det var RAM. Och eftersom det var garanti Dell skulle relpace det. När tekniken kom ut datorn var igång men endast i felsäkert läge Han flyttade RAM tillbaka till tider 1 en 2 och datorn inte skulle fungera alls. Sen sa han att det var moderkortet som var problemet och skulle vara tillbaka i två timmar till relpace det fyra timmar senare min vän kalla detta tech kille och fick reda på att Dell sa att de inte ersätter moderkort för det var inte problemet att det är programmet Vista. Jag pratade med min vän idag, och fann att de nu inte kan få datorn att aktivera alls. Dos någon vet om detta moderkort har problem (Dell ORY206 ELLER 0RY206 modellnummer. Eller kan det vara något med processorn. Just nu är jag bara måste få det att köra för att flytta filer till en annan hårddisk. Då kommer vi att titta in för att använda datorn citron lag. Det garanti är bra fram till 2011. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dell är naturligtvis att försöka skruva dig ur en sil. RAM slots ska inte ha någon betydelse, men om det är definitivt pooping ut när DIMMs flyttas att inte peka på en döende mobo. Det är inte processorn, och om memtest går bra är det inte så heller.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mitt råd skulle vara ... komma tillbaka till Dell och insistera på att tala med en handledare och insistera på en reparation. Om det är warrantied fram till 2011, då du har all rätt.
| |||
| |||
| Försökt ringa Dell agin och nu sätter de min vän parkerat och sedan bara lägga på. De fann att när de köpte datorn de köpte också den förlängda garantin och är bra fram till 2013. Men det verkar som om Dell tänker mobo inte ingår i denna garanti. Min kompis fick reda på att när du ringer till Dell för att få hjälp i USA samtalet gose till någon i Indien. |
|
| |||
| |||
| Gick tillbaka till mina vänner och tittade på modellnumret på mobo och det är olika att det som kommer upp inom ramen för systemet filer på datorn. Antalet på mobo är M2N61-AX. Berättade för min vän vad som sagts här och efter två och en halv timme på telefonen Dell sa att de skulle ersätta mobo. Nu när de ska relpace den mobo kommer min vän förlora filer på hårddisk? |
|
| |||
| |||
| Veta Dell .. Allt är möjligt. Om de ändrar mobo för samma modell, han ska inte förlora dem <famous senaste words> |
|
| |||
| |||
| Om du skickar datorn tillbaka, jag skulle inte räkna med att dina filer återvänder med det. Du skulle kunna ta hårddisk och skicka tillbaka det till dem, som Phil sa är det dock Dell och allt kan hända! |
|
| |||
| |||
| Tja de skickar någon ut till hemmet för att ersätta delar. Behöver inte skicka st tillbaka till Dell. |
|
| |||
| |||
| ok bra. Jag läste en berättelse var en Dell-tekniker gick till ett hem reparation och bröt dator. innan han eller innan han börjar se till att dell är ansvarig för eventuella skador och att han bär en mot statisk bandet bara för försiktighetsåtgärd. |
|
| |||
| |||
| Tack berättar min vän. Och vet hur de är Dell kommer inte att komma förbi uppfart om han inte har den. Två stora Puppys inte säker häxa en skulle jag för vana att röra med puppys eller hemmet ägare. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dell Support Centre Dsc.exe Messing Up Dell Inspiron 1300 | dmdougie | General Software Chat | 6 | 18 november 2009 13:25 |
| Dell Inspiron 530 | ken979 | General Hardware Chat | 11 | 12 april 2008 08:54 |
| Min Dell Inspiron går inte att sätta på. | Poppy | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 2 februari 2008 03:17 |
| Dell Inspiron 530 komponenter | pcgamer530 | Cases & Power Supplies | 2 | 16 december 2007 05:27 |
| Thread Tools | |
| |