mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Ved ikke, hvad jeg gjorde forkert

Reply

Thread Tools
Old 8 januar 2008, 10:35
Ny Medlem Gruppen

Default Ved ikke, hvad jeg gjorde forkert

Hey et par år siden en ven hjalp mig med at bygge en smuk hyggelig computer. Nå jeg for nylig opgraderet til Vista Ult og en anden ven fortalte mig, at det var en Ram hog hooked mig op med et par 1g pinde, da jeg var der kun kører med 2x 512 stokke i alt. Jeg lukker alt ned og koblet noget, der kan eventuelt give systemet magt og installeret ram. Efter det var gjort, jeg forsøgte at magten op og fik en boot disk fejl. Jeg har prøvet næsten alt, hvad jeg kan tænke på at inkludere at gå tilbage til netop den 2x 512's og stadig det samme spørgsmål. Bundkortet LED kommer stadig på, og det lyder som om alt er at få magt jeg kan bare ikke komme forbi den fejl. Er det muligt, at jeg kun afbrudt af et kabel til HD eller har jeg fuldstændig gjort dette system?
Any help is appreciated.
Old 8 januar 2008, 10:54
Ny Medlem Gruppen

Hmm. Jeg fik den e-mail, siger Dave svarede, men kan ikke se det.
Old 8 januar 2008, 11:04
Donor-Gruppen

Recheck IDE-kablet til din harddisk og til mobo, sørg for at det sidder fast i begge ender.

Hvad er den præcise fejlmeddelelse, og på hvilket tidspunkt under boot oppe er dette viser?

Får du et bip på boot oppe?

Har du ændre noget drev eller jumpere?

Har du ændre BIOS-indstillinger?

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 8 januar 2008, 12:24
Ny Medlem Gruppen

Hej tak for svaret.

Jeg gentages den IDE-kabel, og det synes at være en tæt forbindelse.

Fejlmeddelelsen siger "Boot disk bankerot. Insert system disk og tryk enter", og dette kommer op lige efter "tryk på delete at indtaste setup"

Jeg hørte ikke noget bip, men alle fans kører og bundkortet lyset er tændt.

Jeg har ikke rodet med noget andet kabel, men da jeg var under sidepanelet ud på, hvis de kabler gjorde starten kommer med blæseren. Der har en løs ende, der siger Sata den ene ende og den anden er tilsluttet til PSU, men jeg har aldrig lagt mærke til, hvis det var forbundet til noget i den anden ende før.

Det eneste jeg gjorde med BIOS var at sikre, at det var opstart fra HD.

Jeg er virkelig håber jeg behøver ikke at installere XP igen, da jeg lige er flyttet fra østkysten, og kan ikke finde den disk lol.
Old 8. januar 2008, 13:08
Donor-Gruppen

Nå det eneste, jeg ikke bede dig om at bekræfte var strømstikket til drevet, fra den PSU, men jeg er sikker på du tjekket det.

Den besked, du får i bios "Boot disk failure" er ret specifikke, og angiver, at systemet ikke kan finde en boot-drev.

Dette kunne være en af et par ting:

1. Hard Drive Manglende

2. Master Boot Record (MBR) er blevet beskadiget.

Hvis 1. ovenfor, skal du have en ny harddisk og en geninstallation af XP.

Hvis 2. ovenfor, kan du være i stand til at lave ting, men du skal bruge XP-installation disken, til at fastsætte MBR .... har sagt, at når MBR er beskadiget budskabet som regel lyder "boot failure", "NO OS fundet"

Hvis du kan finde den XP-disk, kan du prøve at rette MBR som følger:

Boot med XP-installations-cd'en.
Når du bliver spurgt, skal du trykke på R for at reparere en Windows XP-installation.
Hvis reparation af en vært med flere operativsystemer, skal du vælge den relevante en (XP) fra menuen. Hvis du kun har et operativsystem, skal du indtaste 1 for at vælge det.
Indtast administrator password, hvis du bliver bedt om.

At fastsætte MBR, skal du bruge følgende kommando:

fixmbr

Hvis det ikke løser det, så er det meget sandsynligt, at harddisken er død.

HTH
Old 8 januar 2008, 13:11
Ny Medlem Gruppen

Got it tak
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
PC gået galt, helt galt. Any ideas Hvad skal udskiftes? toneus General Hardware Chat 4 21 September 2009 15:26
Ikke er sikker på, hvad der er galt, har brug for hjælp med Shutdown ikke sikker General Hardware Chat 7 6 august 2009 04:53
Jeg bliver ved med at få den forkerte url VJH Webbrowsere & FTP Klienter 6 9. nov 2008 16:35
Hvad skal jeg gør forkert her? Tamar Laptops, Mobiles & PDA'er 1 20 november 2007 08:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.