![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hey een paar jaar geleden een vriend hielp me het bouwen van een aardige computer. Nou heb ik onlangs een upgrade naar Vista Ult en een andere vriend vertelde me dat het een Ram varken hooked me up met een paar stokken 1g als ik was alleen draaien met 2x 512 stokken totaal. Ik sloot alles af en losgekoppeld alles wat eventueel zou kunnen geven van het systeem geïnstalleerd vermogen en de ram. Nadat dat gebeurd was heb ik geprobeerd aan de macht en kreeg een opstartdiskette fout. Ik heb geprobeerd zo ongeveer alles wat ik kan bedenken om terug te gaan naar alleen de 2x 512 en nog steeds hetzelfde probleem. Het moederbord LED nog steeds komt op en het klinkt als alles stroom krijgt ik kan het gewoon niet voorbij de fout. Is het mogelijk dat ik gewoon een kabel aangesloten op de HD of heb ik volledig gedaan dat systeem in?
Iedere hulp is welkom. |
|
|
|||
|
|||
|
Hmm. Ik heb de e-mail die zegt Dave gereageerd, maar kan het niet zien.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Controleer opnieuw de IDE-kabel aan op uw vaste schijf en op de mobo, zorg ervoor dat het stevig zit aan beide uiteinden.
Wat is de exacte foutmelding en op welk moment tijdens het opstarten is dit weergegeven? Bent u krijgt geen piepjes bij opstarten? Heeft u invloed op stations of jumpers? Heeft u een BIOS-instellingen wijzigen? Mijn Systeem: Home Bouw
|
|
|
|||
|
|||
|
Hey bedankt voor de reactie.
Ik opnieuw gecontroleerd de IDE-kabel en het lijkt een strakke verbinding. De foutmelding zegt "Boot disk failure. Invoegen systeem schijf en druk op enter", en dit komt recht na "druk op DELETE om setup enter" Ik hoorde geen piepjes, maar alle fans draaien en het moederbord brandt. Ik heb niet geknoeid met een andere kabel, maar toen ik met het zijpaneel uit op indien de kabels heeft begin komt met de ventilator. Dat heeft wel een losse eind dat Sata zegt aan de ene kant en de andere is verbonden met de PSU, maar ik heb nooit gemerkt als het verbonden was om iets aan de andere kant voor. Het enige wat ik deed met de BIOS was om ervoor te zorgen dat het opstarten van de HD. Ik ben echt hoop ik heb geen XP opnieuw te installeren omdat ik net verhuisd van de oostkust en niet kan vinden die schijf lol. |
|
|
|||
|
|||
|
Nou het enige wat ik vraag u niet om na te gaan was de power connector naar het station, van de PSU, maar ik weet zeker dat je gecontroleerd dat.
De boodschap u krijgt in de BIOS "Boot disk failure" is vrij specifiek en geeft aan dat het systeem niet kan een opstartschijf te vinden. Dit kan een van een paar dingen: 1. Hard Drive Failure 2. De Master Boot Record (MBR) is beschadigd. Als 1. hierboven, moet u een nieuwe harde schijf en een herinstallatie van XP. Als 2. hierboven, kan je in staat zijn om dingen vast te stellen, maar je moet de XP installatie disk, om de MBR vast te stellen .... hebben gezegd dat wanneer de MBR beschadigd is meestal de boodschap luidt: "boot failure", "NO OS FOUND" Als u de XP-schijf kunt vinden, kunt u proberen om de MBR fix als volgt: Boot met de XP installatie-cd. Wanneer u wordt gevraagd, drukt u op R om een Windows XP-installatie te herstellen. Als reparatie van een host met meerdere besturingssystemen, selecteert u de juiste een (XP) uit het menu. Als u slechts een besturingssysteem, voer 1 te selecteren. Voer het administrator wachtwoord in als daarom wordt gevraagd. Om vast te stellen de MBR, gebruikt u de volgende opdracht: fixmbr Als dat niet het probleem te verhelpen, dan is het zeer waarschijnlijk de harde schijf is overleden. HTH |
|
|
|||
|
|||
|
Got it thanks
|