![]() |
|
| |||
| |||
| Hei for noen år siden til en venn hjalp meg å bygge opp en pen hyggelig datamaskin. Vel jeg nylig oppgradert til Vista Ult og en annen venn forteller meg at det var en Ram hog koblet meg opp med noen 1g køller som jeg var bare kjører med 2x 512 pinner totalt. Jeg lukker alt ned og koblet alt som muligens gi systemet makt og installert ram. Etter det var gjort Jeg prøvde å slå seg opp og fikk en oppstartsdiskett feil. Jeg har prøvd nesten alt jeg kan tenke på å ta med tilbake til bare 2x 512 og fortsatt samme problemet. Hovedkortet LED fremdeles kommer på og det høres ut som alt får makten Jeg kan ikke komme forbi feilen. Er det mulig at jeg bare koblet en kabel til HD eller har jeg helt ferdig med dette systemet i? Hjelp er verdsatt. |
|
| |||
| |||
| Hmm. Jeg fikk e-post som sier Dave svart, men kan ikke se det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kontroller IDE-kabel til harddisk og til mobo, sørg for at den sitter godt på plass i begge ender.
Hva er den nøyaktige feilmeldingen og på hvilket punkt i løpet av støvel opp er dette vises? Får du noen piper ved oppstart opp? Visste du endre noen stasjoner eller jumpers? Visste du endrer noen BIOS-innstillinger? Min System: Hjem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Hei takk for svaret. Jeg rechecked IDE-kabelen og det synes å være en tett forbindelse. Feilmeldingen sier "Boot disk failure. Insert system disk og trykker enter", og denne kommer opp rett etter "trykk på slett å gå inn setup" Jeg hørte ikke noen piper, men alle fans kjører og hovedkortet lyser. Jeg har ikke rotet med noen annen kabel, men da jeg tok sidepanel av på om kablene gjorde starte komme med viften. Som ikke har en løs ende som sier Sata den ene enden og den andre er koblet til PSU, men jeg har aldri lagt merke til om det var koblet til noe i den andre enden før. Det eneste jeg gjorde med BIOS var å sørge for at det var å starte fra HD. Jeg håper virkelig jeg trenger ikke å installere XP på nytt siden jeg nettopp flyttet fra østkysten og ikke kan finne at disken lol. |
|
| |||
| |||
| Vel det eneste jeg ikke be deg om å bekrefte ble strømkontakten til stasjonen fra PSU, men jeg er sikker på at du merket det. Meldingen du får i bios "Boot disk failure" er ganske spesiell, og viser at systemet ikke finner en støvel kjøre. Dette kan være en av et par ting: 1. Hard Drive Failure 2. Master Boot Record (MBR) er blitt ødelagt. Hvis 1. ovenfor, trenger du en ny harddisk og en reinstallasjon av XP. Hvis 2. ovenfor, kan du være i stand til å fikse ting, men du trenger XP Installasjon disken, for å fikse MBR .... ha sagt at når MBR er skadet meldingen vanligvis leser "BOOT FAILURE", "NO OS FOUND" Hvis du finner XP-platen, kan du prøve å fikse MBR som følger: Boot med XP installasjons-CD. Når du blir bedt om det, trykker du R for å reparere en Windows XP-installasjonen. Hvis reparere en maskin med flere operativsystemer, velger du den aktuelle ettall (XP) fra menyen. Hvis du bare har ett operativsystem, skriv inn 1 for å velge den. Skriv inn administratorpassordet når du blir bedt om. Å fastsette det MBR, bruker du følgende kommando: fixmbr Hvis det ikke fikse det, så det er ganske sannsynlig at harddisken er død. HTH |
|
| |||
| |||
| Got it takk |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| PC Gone Wrong, veldig galt. Eventuelle Ideer Hva må byttes? | toneus | General Hardware Chat | 4 | 21 september 2009 15:26 |
| Ikke sikker på hva som er galt, trenger hjelp med avslutning | usikker | General Hardware Chat | 7 | 6 august 2009 04:53 |
| Jeg blir feil url | VJH | Nettlesere & FTP Clients | 6 | 9 november 2008 16:35 |
| Hva gjør jeg feil her? | Tamar | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 1 | 20 nov 2007 08:33 |
| Thread Tools | |
| |