![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Min Hovedkort har fire brønnslisser for RAM - 2 Dual kanaler. Jeg vet at hvis du skal bruke det doble kanal det må være den samme - og kjøpt i en pakke for å sikre at det er samme gruppe. Men si om -- Kanal 1: 2x2GB (4GB) Kit, Dual Channel Kanal 2: 2x4GB (8GB) Kit, Dual Channel Vil det fungere greit? Vil jeg ha 12GB effektive RAM (x64 selvfølgelig) som arbeider innen 2 separate Dual kanaler? Eller må de være like? ie. 4x4GB (16 GB) Kit - 2 pinner på hver kanal. Takk - Jeg er halvveis gjennom en bygge og om å kjøpe RAM.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg er ikke sikker på om dette er noe hjelp, men min Dell kom med standard 2x512 meg strimler, så jeg gikk ut og kjøpte en 2 gig kit av newegg og popped det med the2x512 striper som allerede var der, så jeg ville ha 3 gigabyte og aldri hatt noen problemer med den. Senere gikk jeg til kramper og kjøpte en 2 gig PNY kit og erstattet 2x512 som var der så jeg ville ha 4 gigabyte og fortsatt hadde ingen problemer.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg tar det du skal installere enten Vista64 eller XP64 ....... dersom ikke 32 bit Opersting systemer vil bare se om 3.25gb RAM, så du vil sløse med dine penger.
| |||
| |||
| Som jeg sa Phil: (men gitt at skulle si x86 ikke x64 .. jeg alltid bli forvirret) Sitat:
Takk tardster, men dessverre ikke bekrefte at det vil kjøre i dual-channel modus .. Kan du bekrefte at den gjør?
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| For å være ærlig vet jeg ikke, jeg vet at når jeg gikk inn i systemet det leses 4096mb, håp som hjelper ... |
|
| |||
| |||
| Ok .. Jeg antar at hvis jeg hadde 16GBs RAM ville det ikke noe å mye om det arbeidet dual kanal eller ikke: P Thankls for skriving: D
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Duell kanal for ekstra RAM-hastigheter, så det vil være en forskjell på 16 GB i duell kanal, eller i én kanal.
| |||
| |||
| Ok så hvordan kan jeg vite om min ram er duellere kanal eller kjører duell kanal? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Eventuelle RAM vil fungere på noen spor, så å si.
Dobbel kanal hvor du har to Matchet parene, størrelse og fart. Si du har 1x 1GB 400 MHz og 1x 1GB 333mhz, de vil kjøre, men på det laveste av de to hastigheter så ikke dual kanal. 2x 1GB både 800Mhz = dual kanal. Si du har 1x 1GB 400 MHz og 1x 1GB 333mhz, og 2x 2GB 800Mhz - I s.koblet slots på 2x 2GB 800's kjører i dual, de to andre umatchede parene vil ikke, defaulting til det laveste av parene hastighet. Men jeg kan være galt, de to Matchet 800 parene kan også slippe ned til andre laveste hastighet på 333. Hvilke hastigheter er RAM? Få alle de samme i alle 4 slots og du kan ikke gå galt, uavhengig av deres størrelse i MB / GB. Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Så hos meg har 4 2gig strimler av 800mhz av samme merke og hastighet Jeg kjører dual kanal riktige? |