![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Mitt moderkort har fyra kortplatser för RAM - 2 med dubbla kanaler. Jag vet att om man ska använda den dubbla kanaler måste det samma - och köpte i ett kit för att säkerställa att det är samma parti. Men säga om -- Kanal 1: 2x2GB (4GB) Kit, Dual Channel Kanal 2: 2x4GB (8GB) Kit, Dual Channel Kommer det att fungera smidigt? Kommer jag att ha 12 GB effektiva RAM (x64 naturligtvis) som arbetar inom 2 separata dubbla kanaler? Eller måste de vara identiska? dvs. 4x4GB (16 GB) Kit - 2 pinnar på varje kanal. Tack - jag är halvvägs genom ett bygga och om att köpa RAM.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är inte säker på om det är någon hjälp men min Dell kom med standarden 2x512 meg band, så jag gick ut och köpte ett 2 gig kit off newegg och popped det med the2x512 band som redan finns där så jag skulle ha 3 gig och aldrig haft några problem med det. Senare åkte jag till Staples och köpte ett 2 gig PNY kit och ersatte 2x512 som var där så jag skulle ha 4 spelningar och fortfarande inte hade några problem.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tar det du ska installera antingen Vista64 och XP64 ....... om inte 32-bitars Opersting Systems ska bara se om 3.25gb RAM-minne så du kommer att slösa bort dina pengar.
| |||
| |||
| Som jag sa Phil: (även beviljas som borde säga x86 inte x64 .. jag alltid förvirrat) Citat:
Tack tardster, men tyvärr inte bekräfta att det kommer att köras i dual-channel mode .. kan ni bekräfta att den gör?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| För att vara ärlig vet jag inte, jag vet att när jag gick in i mitt system läsa 4096mb, hoppas det hjälper ... |
|
| |||
| |||
| Ok .. Jag antar att om jag hade 16GBs RAM det inte fråga för mycket om det var att arbeta med dubbla kanaler eller inte: P Thankls för ingång: D
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Duel kanalen är ytterligare RAM-hastigheter, så det skulle vara en skillnad mellan 16GB i duell kanal eller i en enda kanal.
| |||
| |||
| Ok, så hur skulle jag veta om min ram är duell kanal eller kör duell kanal? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Alla RAM-minne kommer att fungera i alla kortplats, så att säga.
Dual channel är där du har två matchade par, storlek och hastighet. Säg att du har 1x 1GB 400MHz och 1x 1GB 333mhz, de kommer att köra, men på den lägre av de två hastigheter så inte dubbel kanal. 2x 1GB både 800MHz = dubbel kanal. Säg att du har 1x 1GB 400MHz och 1x 1GB 333mhz och 2x 2GB 800MHz - I ihopkopplade tider i 2x 2GB 800: s kommer att köras i två, de andra två omatchade par kommer inte tredskande att den lägre av de par hastighet. Men jag kan ha fel, de två matchade 800 par kan också sjunka ner till de andra minsta hastighet av 333. Vilka hastigheter är RAM? Få alla lika i alla 4 tider och du kan inte gå fel, oavsett storlek i MB / GB. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Så med mig med 4 2gig remsor av 800MHz av samma märke och hastighet jag kör dubbla kanal korrekt? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Använda 2, 2 Gig. Sticks av Ram i Dual Channel Mode | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 22 februari 2009 11:49 |
| Dual-channel RAM fråga ... | Mr77 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 6 oktober 2008 09:03 |
| Dual channel | zaone | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 7 august 2007 22:34 |
| Dual channel RAM fråga | merton123 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 2 august 2007 12:05 |
| Dual Channel RAM Minne | Kain | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 31 juli 2007 13:07 |
| Thread Tools | |
| |