![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig blitt oppslaget med hensyn til min første PC bygge, som har endelig begynt å fungere. Men jeg har en niggle som bugging meg. Jeg kan ikke få min RAM for å fungere i dual-channel modus. Dette er min RAM:http://www.corsair.com/_datasheets/T...048-6400C4.pdf Dette er min MOBO: http://www.asus.com/products.aspx?l1...74&modelmenu=1 Foreløpig har jeg mine to pinner RAM i spaltene A1 og A2, ikke som jeg forstår det dual-channel-plasser, som skal være enten A1/B1 eller A2/B2. Når jeg prøver å starte opp med RAM i dual-channel slots PC vil ikke komme forbi BIOS boot side! Betyr dette indikere dodgy RAM? Trenger jeg å manuelt justere innstillingene i BIOS på noen måte? Å være fullstendig amatører på dette (min første bygge huske) er jeg på et tap på hvordan å oppnå det |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beklager sent svar. Dette indikerer dodgy RAM eller en død DIMM slot. Du kan også sjekke spenning innstillinger.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du prøvd i både mulig duell kanal konfigurasjoner?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv A1/B1, hvis dette ikke fungerer prøv A2, B2.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Dual Channel RAM må være den samme på de andre kanalene? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | CPUer, Hovedkort & RAM | 31 | 29 desember 2008 09:34 |
| Kan ikke kjøre Minne i Dual Channel modus (Hjelp) | Dave8282uk | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 8 oktober 2008 08:42 |
| Dual-kanal | zaone | CPUer, Hovedkort & RAM | 4 | 7 august 2007 22:34 |
| Dobbel kanal ram spørsmålet | merton123 | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 2 august 2007 12:05 |
| Dual Channel RAM Memory | Cain | CPUer, Hovedkort & RAM | 6 | 31 juli 2007 13:07 |
| Thread Tools | |
| |