mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Dual Core eller Quad Core

Reply

Thread Tools
Old 10. april 2008, 09:16
Donor-Gruppen

Default Dual Core eller Quad Core

Når du er i tvivl komme til pro's! Som privat bruger ønsker at opbygge en ikke gaming computer ville jeg vinde noget ved at gå med en Quad Core over en AM2 6400 chip? Også de fleste mennesker her er Intel brugere. Kan nogen fortælle mig hvorfor Intel er bedre end AMD. Tak.
Old 10. april 2008, 10:24
Donor-Gruppen

Intel quads, mens de må ikke være toppen i øjeblikket til gaming de snart vil blive, spil er begyndt at anvendes quad tråde
have et kig på Intel q6600 eller på den nye (dyre) 45nm chips

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 10. april 2008, 16:55
Donor-Gruppen

for ikke gaming dual core, men hvis der er nogen gerne gøre eller noget, du kan drage fordel af en quad kerne

Mit system: ubr gaming computer

Processor (s):
q6600 G0 @ lager køles AC fryser
Bundkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 800
Grafikkort (r):
4870 1GB
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
160GB 7200rpm IDE
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo DVD + /-RW
Sag / PSU:
modded + malet tilfælde w / 1kW Antec
Køling:
2 120mm fans 4 80mm fans og en hdd
Network / Internet:
dobbelt gigabyte län
Monitor (s):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 10. april 2008, 16:59
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af computeruler View Post
for ikke gaming dual core, men hvis der er nogen gerne gøre eller noget, du kan drage fordel af en quad kerne
Jeg ville have sagt det modsatte ...

Gaming du er bedre stillet med en dual core, E8400 er den bedste bet sandsynligvis.

For alt andet en quad er bedst IMO. Og som Cew sagt, flere spil vil køre bedre på det i fremtiden.

Må ikke genere med 45nm quads (QX9650 osv.) De er fjollede dyre og du kan få en Q6600 op til deres bestand hastigheder nemt.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10. april 2008, 19:01
Donor-Gruppen

Hvis du er en ikke-gamer, ignorere alle de ovennævnte venligst. Medmindre du laver hardcore gevindskårne video afsmeltning, vil du ikke brug for en quad-core, og 8400 er overkill.

Grab de 45nm E7200, når det kommer ud. Nice og hurtig, $ 150 eller deromkring.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 11 april 2008, 02:01
Donor-Gruppen

Jeg missread ovenstående post, jeg thaught han sagde, at han ønskede at bygge en gaming PC
også grunden ot få en quad nu, vil det være bedre udnyttet i fremtiden
Old 11 april 2008, 06:30
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Cew27 View Post
Jeg missread ovenstående post, jeg thaught han sagde, at han ønskede at bygge en gaming PC
også grunden ot få en quad nu, vil det være bedre udnyttet i fremtiden
For hvis der ingen tænkelig grund en ikke-gamer ville bruge en high-powered dual, hvorfor skulle han har brug for en tænkes high-powered quad? Det ser ud som en endnu værre proposition.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 11 april 2008, 06:49
Donor-Gruppen

fordi det, du antyder, er fint for øjeblikket, men i et års tid, det plejer være
Old 11 april 2008, 07:01
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Cew27 View Post
fordi det, du antyder, er fint for øjeblikket, men i et års tid, det plejer være
Bevise det.

Det er nemt at sige "det vil ikke fungere i fremtiden", men folk er stadig surfe på internettet på Pentium 3s. Folk kører stadig Celerons. Folk er stadig spil på Pentium 4s. ATI netop udgivet en AGP bus 3850. Der er ikke noget problem med futureproofing, men køber i quad-cores køber i blinde håber, at det er, hvor markedet vil gå, og det er ikke sikkert overhovedet.

Uanset hvad, er problemet med magt. Hvad vil en person med en ikke-gaming PC gøre? Surf på internettet, afspille musik, gøre IM stuff. Det meste af dette kan opnås på en 4 + år gamle pc, men OP ønsker at bygge et nyt og det er fint som det er hans beslutning. Jeg foreslog et budget 45nm dual-core med den begrundelse, at det fremskynder multitasking (køre Windows på en kerne, apps på en anden), er forholdsvis billige ($ 133 MSRP), og er den defacto industristandard.

Ingen af de quads har disse egenskaber. Der er ingen tænkelig grund mest gamere brug for en quad-core (uden hype opformeret ved CPU fabrikanter og fodres spillere), så hvorfor skulle en som OP'et skal have?

De ting er - at de ikke. Enhver, der hævder, at quad-core er vejen til de fremtidige behov for forskning død NetBurst. Der er ingen visheder i denne industri.

Som en ekspert, du skal gøre dit bedste for at fremlægge de beviser retfærdigt, fordi enhver forudindtagethed eller påvirke vil gå ubemærket hen af dem, der anmoder om Deres hjælp. Det er en implicit tillid til dine evner til at være upartisk. Det er ikke noget du kan gøre en drive-by "får en quad, det vil arbejde i fremtiden" post på, er det i hundredvis af dollars for nogen penge. Igen - jeg respekterer din mening, og dem, for resten i tråden. Jeg har lige uenig kraftigt fra en cost / performance standpunkt.
Old 11 april 2008, 07:18
Donor-Gruppen

kulstof være realistiske! Sørg for en anchient PC vil foretage, men ikke at det kan den, hvor godt

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
64 X 2 Dual Core Processer? Quad Core scooby180169 CPU, bundkort og RAM 1 28 September 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff CPU, bundkort og RAM 11 29 august 2009 09:31
Dual Core vs Quad Core - og andre spørgsmål ... ibex_57 CPU, bundkort og RAM 13 5 oktober 2008 04:34
Single Quad Core eller Dual Quad Core processorer? Anonimouse CPU, bundkort og RAM 2 29th May 2007 00:33
Dual Core Vs Quad Core processorer? ong_1988 CPU, bundkort og RAM 3 18 marts 2007 22:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.