mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Dual Core of Quad Core

Reply

Thread Tools
Old 10 apr 2008, 09:16
Donor Groep

Default Dual Core of Quad Core

Bij twijfel aan de pro's! Als thuisgebruiker te willen bouwen zonder gaming computer zou ik iets winnen door zich met een Quad Core over een AM2 6400 chip? Ook de meeste mensen hier zijn Intel-gebruikers. Kan iemand mij vertellen waarom Intel beter is dan AMD. Bedankt.
Old 10 apr 2008, 10:24
Donor Groep

intel quads, terwijl zij kunnen niet worden boven op het moment voor gaming worden ze snel, spelletjes beginnen gebruikt quad threads
een blik werpen op de Intel q6600 of op de nieuwe (duurdere) 45nm-chips

Mijn Systeem: Cewy het wonder macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moederbord:
asus p5q deluxe
RAM Geheugen:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Sound Card:
onboard
Hard Drive (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optische Drive (s):
3 ASUS DVD-schrijvers, lightscribe
Case / PSU:
armoursuite Lian-Li PC-P60
Koeling:
tuniq toren
Netwerk / Internet:
dubbele Gigabit LAN-poorten
Monitor (s):
24 "Dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 10 apr 2008, 16:55
Donor Groep

voor niet gaming dual core maar als er sprake is van enige zoals rendering of wat u zou kunnen profiteren van een quad core

Mijn Systeem: UBR gaming computer

Processor (s):
q6600 G0 @ voorraad gekoeld ac vriesschepen
Moederbord:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Geheugen:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1gb
Sound Card:
onboard
Hard Drive (s):
160GB 7200rpm ide
Optische Drive (s):
DVD-ROM Combo DVD + /-rw
Case / PSU:
modded + geschilderd geval w / 1kW Antec
Koeling:
2 120mm fans 4 80mm fans en een hdd
Netwerk / Internet:
dual gigabyte lan
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 10 apr 2008, 16:59
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeruler View Post
voor niet gaming dual core maar als er sprake is van enige zoals rendering of wat u zou kunnen profiteren van een quad core
Ik zou hebben gezegd het tegenovergestelde ...

Gaming bent u beter af met een dubbele kern, E8400 de beste weddenschap waarschijnlijk.

Voor alles een quad is het beste IMO. En als Cew zei, meer games loopt er beter op in de toekomst.

Geen moeite met de 45nm quads (QX9650 enz.) Ze zijn dom duurder en je kunt een Q6600 aan hun voorraad snelheden gemakkelijk.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10 apr 2008, 19:01
Donor Groep

Als u een niet-gamer, negeren van het bovenstaande alstublieft. Tenzij je doet hardcore schroefdraad video weergave, zult u geen behoefte aan een quad-core, en de 8400 is overkill.

Pak het 45nm E7200 wanneer het uitkomt. Nice en snelle, $ 150 of zo.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 11 apr 2008, 02:01
Donor Groep

i missread de bovenstaande post, i thaught hij zei dat hij wilde bouwen van een gaming pc
ook de reden waarom ot een quad nu, het zal beter worden benut in de toekomst
Old 11 apr 2008, 06:30
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cew27 View Post
i missread de bovenstaande post, i thaught hij zei dat hij wilde bouwen van een gaming pc
ook de reden waarom ot een quad nu, het zal beter worden benut in de toekomst
Want als er geen denkbare reden een niet-gamer moet een high-powered dubbele, waarom zou hij een sluiten high-powered quad? Dat lijkt een nog slechter voorstel.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Old 11 apr 2008, 06:49
Donor Groep

want wat je suggereert is prima voor het moment maar in een jaar tijd is het gewoon worden
Old 11 apr 2008, 07:01
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cew27 View Post
want wat je suggereert is prima voor het moment maar in een jaar tijd is het gewoon worden
Bewijzen.

Het is gemakkelijk om te zeggen "dit zal niet werken in de toekomst", maar mensen zijn nog altijd surfen op het Internet op Pentium 3s. Mensen worden nog steeds weergegeven Celerons. Mensen zijn nog steeds gaming op Pentium 4s. ATI zojuist een AGP-bus 3850. Er is geen probleem met futureproofing, maar koopt in de quad-cores koopt in blinde hoop dat dat is waar de markt zal gaan en dat is niet zeker te zijn.

Ongeacht, het probleem is met macht. Wat zal iemand met een niet-gaming PC doen? Surfen op het internet, muziek, doe IM stuff. De meeste van dit bereikt kan worden op een 4 + jaar oude pc, maar de OP wil bouwen aan een nieuwe en dat is fijn want het is zijn beslissing. Ik stelde een begroting 45nm dual-core voor de reden dat het versnelt multitasking (Windows op een kern, apps op een andere), is relatief goedkoop ($ 133 MSRP), en is de defacto standaard.

Geen van de quads hebben deze eigenschappen. Er is geen enkele denkbare reden meest gamers behoefte aan een quad-core (buiten hype gekweekt door CPU fabrikanten en gevoed te gamers), dus waarom zou iemand als de OP nodig?

Het ding is - zij niet. Iedereen die beweert dat de quad-core is de weg van de toekomst moet het onderzoek de dood van NetBurst. Er zijn geen zekerheden in deze bedrijfstak.

Als deskundige, dan moet u uw best doen om het bewijs vrij, omdat een vooroordeel of scheef zal onopgemerkt door degenen die je helpen. Het is een impliciete vertrouwen in je vaardigheden te onpartijdig. Het is niet iets wat je kunt doen een drive-by "krijgen een quad, dan zal het werk in de toekomst" post op, het is honderden dollars van iemands geld. Again - Ik respecteer uw mening en die van de rest in de draad. Ik heb net eens zwaar uit een kosten / prestatie-oogpunt.
Old 11 apr 2008, 07:18
Donor Groep

koolstof realistisch! zeker een anchient pct zal presteren, maar niet dat dat het ook kan zijn hoe goed

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
64 X 2 dual-core processer? Quad Core scooby180169 CPUs, Moederborden & RAM 1 28 september 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff CPUs, Moederborden & RAM 11 29 augustus 2009 09:31
Dual Core vs Quad Core - en andere vragen ... ibex_57 CPUs, Moederborden & RAM 13 5 okt 2008 04:34
Single Quad Core of Dual Quad Core Processors? Anonimouse CPUs, Moederborden & RAM 2 29 jun 2007 00:33
Dual Core Vs quad core processors? ong_1988 CPUs, Moederborden & RAM 3 18 mrt 2007 22:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.