mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Dual Core eller Quad Core

Reply

Thread Tools
Old 10th 2008 Apr, 09:16
Donor Group

Default Dual Core eller Quad Core

Når du er i tvil kommet til pro's! Som en hjemmebruker ønsker å bygge en ikke gaming maskin ville jeg oppnå noe ved å gå med en Quad Core over en AM2 6400 chip? Også de fleste her er Intel brukere. Kan noen fortelle meg hvorfor Intel er bedre enn AMD. Takk.
Old 10 april 2008, 10:24
Donor Group

intellektet quads, mens de kanskje ikke øverst i øyeblikket for spill de vil bli snart, er spill begynner å brukes fire tråder
ta en titt på Intel Q6600 eller på den nye (dyre) 45nm chips

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 10th 2008 Apr, 16:55
Donor Group

for ikke gaming dual core, men hvis det er noen som rendring eller noe du kan ha nytte av en quad core

Min System: ubr gaming maskin

Prosessor (er):
q6600 G0 @ stock avkjølte ac fryseboks
Hovedkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM-minne:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1GB
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
160GB 7200RPM IDE
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Case / PSU:
modded + malt tilfellet m / 1kw Antec
Cooling:
2 120mm vifter 4 80mm vifter og en HDD
Nettverk / Internett:
dual gigabyte län
Skjerm (er):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 10th 2008 Apr, 16:59
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by computeruler View Post
for ikke gaming dual core, men hvis det er noen som rendring eller noe du kan ha nytte av en quad core
Jeg ville sagt det motsatte ...

Gaming du er bedre med en dual core, E8400 er den beste innsatsen nok.

For alt annet en Quad er best IMO. Og som Cew sagt, vil flere spill kjører bedre på det i fremtiden.

Ikke bry deg med 45nm Quads (QX9650 osv.) De er dumme dyr, og du kan få en Q6600 opp til deres lager hastigheter lett.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10th 2008 Apr, 19:01
Donor Group

Hvis du er en ikke-gamer, ignorere alle de ovennevnte please. Med mindre du gjør hardcore gjengede videogjengivelse, vil du ikke trenger en quad-core, og 8400 er overkill.

Grip tak i 45nm E7200 når det kommer ut. Fin og rask, $ 150 eller så.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 11th May 2008, 02:01
Donor Group

i missread ovenfor innlegget, thaught jeg han sa at han ønsket å bygge en gaming pc
også hvorfor ot få en quad nå, vil det være bedre utnyttes i fremtiden
Old 11th May 2008, 06:30
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Cew27 View Post
i missread ovenfor innlegget, thaught jeg han sa at han ønsket å bygge en gaming pc
også hvorfor ot få en quad nå, vil det være bedre utnyttes i fremtiden
Fordi hvis det ikke er tenkelig grunn en ikke-gamer ville trenge en high-powered dual, hvorfor ville han ha en tenkes high-powered quad? Det virker som en enda verre proposisjoner.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 11th May 2008, 06:49
Donor Group

fordi det du antyder er bra for øyeblikket, men i et års tid den wont være
Old 11th May 2008, 07:01
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Cew27 View Post
fordi det du antyder er bra for øyeblikket, men i et års tid den wont være
Bevise det.

Det er lett å si "dette vil ikke fungere i fremtiden", men folk er fortsatt surfer på Internett på Pentium 3s. Folk er fortsatt kjører Celerons. Folk er fortsatt spilling på Pentium 4s. ATI rettferdig befridd en AGP-bussen 3850. Det er ingen problem med futureproofing, men kjøpe inn fire kjerner kjøper seg opp i blinde håper at det er der markedet går og det er ikke sikkert at all.

Uansett, er problemet med makt. Hva skal noen med et ikke-gaming PC gjøre? Surf på Internett, spille musikk, gjør IM ting. Det meste av dette kan oppnås på en 4 + år gammel PC, men OP ønsker å bygge en ny og det er fint som det er hans avgjørelse. Jeg foreslo et budsjett 45nm dual-core til grunn at det gir raskere multitasking (kjøre Windows på en kjerne, programmer på en annen), er relativt billig ($ 133 MSRP), og er defacto industristandard.

Ingen av quads har disse egenskapene. Det er ingen tenkelig grunn mest spillere trenger en quad-core (utover hype overført av CPU-produsenter og matet til spillere), så hvorfor ville noen som OP trenger en?

Saken er - de ikke. Alle som hevder at firekjerners er veien for fremtidige behov til forskning død NetBurst. Det er ingen certainties i denne næringen.

Som en ekspert, må du gjøre ditt beste for å presentere bevis rettferdig, fordi skjevheter eller skew vil gå ubemerket av dem som ber om din hjelp. Det er en implisitt tillit til dine evner til å være upartisk. Det er ikke noe du kan gjøre en drive-by "får en quad, vil dette fungere i fremtiden" innlegg på, er det hundrevis av dollar noens penger. Igjen - Jeg respekterer din mening, og de av resten i tråden. Jeg er uenig tungt fra en kost / nytte-standpunkt.
Old 11th May 2008, 07:18
Donor Group

carbon være realistisk! at en anchient pc skal utføre, men ikke at det kan dens hvor godt

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
64 X 2 Dual Core prosesser? Quad Core scooby180169 CPUer, Hovedkort & RAM 1 28 september 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff CPUer, Hovedkort & RAM 11 29 august 2009 09:31
Dual Core vs Quad Core - og andre spørsmål ... ibex_57 CPUer, Hovedkort & RAM 13 5 okt 2008 04:34
Single Quad Core eller Dual Quad-Core-prosessorer? Anonimouse CPUer, Hovedkort & RAM 2 29 juni 2007 00:33
Dual Core Vs Quad Core-prosessorer? ong_1988 CPUer, Hovedkort & RAM 3 18 mars 2007 22:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.