mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Dual Core vs Quad Core - och andra frågor ...

Reply

Thread Tools
Old 1 oktober 2008, 08:43
Ledamot Gruppen

Default Dual Core vs Quad Core - och andra frågor ...

Hej Alla

Jag vill bygga min första highspec / gaming desktop.

Hittills har min lista är;

Samsung F1 500GB hårddisk
NZXT Lexa Blackline - Red - Mål
Corsair TX 650W PSU
Corsair 4GB Kit - 800MHz
Samsung 20x DVD Drive
LG W2252TQ
Monitor - 10000:1 Kontrast

Nu vill jag Quad eller Dual Core? Jag har titta på E8400 och Q6600, som ni rekommenderar, eller om inte, vilka alternativ finns det?

Och grafik,

8800GT
9800GT
eller HD4850 PCS extrem?

Jag vill spela,

COD4
Halo
SimTractor
Roller Coaster Tycoon (s), huvudsakligen nummer 3
Kanske Häxkungens
rFactor,
GRID

Vad skulle vara bäst för mig?

Och om allt annat i min lista är inte rätt för mig, vad skulle det vara?

Min budget är ca £ 600 + moms (jag kan påstå att baksida)

Tack

Ben:)
Old 1 oktober 2008, 10:56
Givargruppen

22 "i allmänhet är ett mycket dåligt pris för monitorer. 1680x1050 varken HD res mycket bra och oftast bara lite billigare kan du få en högre upplösning (1920x1200) 24".

När det gäller spec, quad core är onödigt. Den E8400 och 4850 är det bästa inställningarna, om du är på en budget. Om du inte har råd att gå från E8400 till E7200, och få 4850.

Du behöver inte heller den Corsair 650 för att inställningarna (450 kommer att bli bra) och WD 640GB är lika snabbt. Jag har aldrig hört talas om detta fall antingen ..
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 oktober 2008, 11:25
Ledamot Gruppen

Ahh okej, så jag vill ha en 24 "? Och om jag vill använda den för TV-användning, är det bättre att ha en TV-mottagare inbyggd / USB, eller få en Freeview box för tv?

Jag älskar den här! 50:000:1 Kontrast! Men på min budget.

Den här är det billigaste jag kan hitta, vilket är en halv anständigt.

Cool, och jag vill att E8400 och HD4850? Mint. Jag tar det HD står för Hi Def? Så kommer det att ha en HDMI-utgång?

Oh och PSU, den här en okej?

Tack för hjälpen: D

Ben

* EDIT - Är det här moderkortet upp till jobbet? Jag har sagt det kommer att bli bra, men vill kontrollera. Här
Old 1 oktober 2008, 19:33
Givargruppen

Jag är verkligen inte försöker vara en kuk, men Carbon nyligen gjorde en bra handledning på dator delar här: http://www.computer-juice.com/forums...station-18844/

Jag vet att det är helt enkelt omöjligt att läsa en webbsida och se varje tråd, så jag hoppas du tar detta med gott uppsåt i avsett. Det är en riktigt bra bedömning på datorns delar och omfattar även de marker du talar om.

EDIT: The chips och nästan allt annat du frågade om.
Old 1 oktober 2008, 20:18
Givargruppen

Ja, jag faktiskt skrivit in ett svar igår men glömde att slå svar, så jag ska sammanfatta det:

1. Jag vet inte, jag är inte i Storbritannien: p
2. bildskärmens ett bra val
3. spelar ingen roll, monitorn krokar upp via DVI-D
4. PSU fina, se om du kan få ett 450W Corsair billigare, de är nästan samma enhet
5. Moderkortet är bra, men det DS3R är för hårdvara RAID, du skulle förmodligen vara ok med DS3L
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 2 oktober 2008, 10:54
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Bubba View Post
Jag är verkligen inte försöker vara en kuk, men Carbon nyligen gjorde en bra handledning på dator delar här: http://www.computer-juice.com/forums...station-18844/

Jag vet att det är helt enkelt omöjligt att läsa en webbsida och se varje tråd, så jag hoppas du tar detta med gott uppsåt i avsett. Det är en riktigt bra bedömning på datorns delar och omfattar även de marker du talar om.

EDIT: The chips och nästan allt annat du frågade om.
Ja, det är en lysande läsa, och mycket informativt. Jag hittade den i går kväll, en bit efter att jag postat mitt svar, och sedan min internet gick som BT gör en del arbete

Hursomhelst, jag tror jag ska med DS3L, men som en? Det finns 3?

Här - £ 62
Här
- £ 72
Här - £ 85 - Men en har RAID, och jag behöver inte det, så en av de två första?

Och jag hittade 450W Corsair, men bara en smula billigare. http://www.overclockers.co.uk/showpr...odid=CA-006-CS

Tack Killar:)

Ben
Old 2 oktober 2008, 11:48
Givargruppen

Jag tror Carbon innebar den första av dessa, eftersom det är en P35 chipset (som den du hade valt tidigare)

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 2 oktober 2008, 12:06
Givargruppen

Ja, om du kan få P43 det är förmodligen värt det. Annars tar P35.
Old 2 oktober 2008, 12:15
Ledamot Gruppen

Visst, även jag gå för P35 tror jag, tack:)

Jag är i Storbritannien, så vitt jag kan se, Newegg inte fartyget här, är det korrekt?

Jag har sparat £ 150 + med dem, om jag kan beställa.

Ben
Old 2 oktober 2008, 12:43
Givargruppen

Nej, du kan prova andra brittiska webbplatser gillar scan.co.uk though.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
64 X 2 Dual Core Processer? Quad Core scooby180169 Processorer, moderkort & RAM 1 28 september 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff Processorer, moderkort & RAM 11 29 augusti 2009 09:31
Dual Core eller Quad Core gone8to1248 Processorer, moderkort & RAM 13 11 april 2008 08:23
Single Quad-Core eller Dual Quad Core Processor? Anonimouse Processorer, moderkort & RAM 2 29 juni 2007 00:33
Dual Core Vs Quad Core Processor? ong_1988 Processorer, moderkort & RAM 3 18 mars 2007 22:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.