mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Dxdiag inte kan läsa rätt cpu klockan hastighet.

Reply

Thread Tools
Old 29 maj 2009, 19:52
New Member Group

Default Dxdiag inte kan läsa rätt cpu klockan hastighet.

Hallå,
I dag har jag byggt mitt eget GRÄSLIG dator med en AMD Phenom II quad core 3.2ghz och en GIGABYTE GA-MA770-UD3 moderkortet. Men vista-64bit endast erkänner enligt Dxdiag att min klocka hastigheten 1.6GHz. Är detta att mäta hastigheten per kärna eller alla fyra totalt. Jag tycker att det är den senare. Ive läsa ställen att vissa människor var tvungna att uppgradera sina bios för Phenom II på detta moderkort men im inte säker på att det är ett problem här. Ska jag försöka att multiplicera klockan hastighet i BIOS för att få processorn upp till 3,2 GHz? im bara orolig att det skulle göra något fel och röra upp min CPU. Några förslag? Tack så mycket för din tid och hjälp.

BTW, om du behöver jag kan skicka mina dxdiag för dig att titta på.

Här är delar:
Moderkort:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813128376
CPU:
http://www.newegg.com/Product/Produc...nom% 20ii% 20955
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
CPU Clock Speed: Jag är förvirrad, Har jag fick vad jag betalade för? Buchanan Processorer, moderkort & RAM 6 28 mars 2009 14:46
Datorn inte ser riktigt CPU tomthedrummer1992 Processorer, moderkort & RAM 5 1 oktober 2008 01:29
Att hårddisk Läshastighet Fast? Häxkungens Drives & Removable Media 2 28 sep 2007 03:24
Dxdiag mrdaveyk Processorer, moderkort & RAM 3 24 sep 2007 08:26
HAvAAck är korrekt mcbee Windows-operativsystem 6 23 juli 2007 14:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.