![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| OK. Jag har försökt att lista ut det här ett tag och har haft så mycket problem räkna ut det. Jag byggde min dator för några år sedan och nyligen gick jag gå slå på den och jag skulle inte sätta på. Så, jag köpte då en ny Cooler Master 500W PS och en ny NZXT Lexa Mål för det. Jag har allt installerat men nu kan jag inte verkar ta reda på ledningar från fall till moderkortet och jag har sökt överallt efter kopplingsscheman. Styrelsen är ett ECS Elitegroup 755-A2 Rev: 1.0 några andra nummer var på det: 15-H91-011002 H91200E41300309 EA = 000D87D9EF97 Om någon kunde hjälpa mig med kroken upp på dessa kablar eller berätta om något annat kan vara fel. Jag försökte koppla upp trådarna från fallet, men ännu har ingen aning om någon av dem skulle gå eller vad läge etc. Jag kopplade upp PS trådarna men thats about it. Tack Brendan - |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Handboken för moderkortet ska visa den i detalj.
| |||
| |||
| Saken är att jag inte har manualen för moderkortet längre. Jag anslöt till strömbrytaren, reset, HDD LED, USB, och några andra, som alla med färg och pos / neg, etc. Jag kopplade HD till moderkortet, alla CD-enheter och strömkablar försörjning. När jag vrider bytet nätdelen på framsidan lysdioden tänds på framsidan av ärendet, men ingenting händer när jag trycker på strömbrytaren. Kan det vara den lilla litiumbatteri? Eller betyder det inte har anytihng att göra med saken ens sätta på? Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Brendan Jag antar att du har anslutit ärendet kablarna till den grupp av rubriker på kanten av moderkortet? (bredvid sata-kontakter) Om så är fallet, i första hand pröva ärendet enda makt bly och vrid den i 180 grader, anslut och försök att driva upp, om du får ett pip oss. Jag har varit på ECS hemsida och visade instruktionsboken för styrelsen och jag måste säga att det är den mest värdelösa skit jag sett på länge .... om du försöker sätta upp en RAID array på bordet så det är allt som går till hela 58 sidor med innehåll. Kan ni även bekräfta att du har anslutit dig till 12V linje från PSU till både 20-pin och separat 4-pin sidhuvudets på moderkortet?
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya Processor Issue? - ECS Elitegroup 945P-A V3.0 Motherboard | PewterScreaminMach | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 30 september 2009 06:53 |
| 2 psu i ett fall? | pete21 | Cases & Power Supplies | 11 | 4 august 2008 10:14 |
| NZXT eller Gigabyte Aurora 570? | harryc | Cases & Power Supplies | 2 | 30 maj 2008 14:03 |
| Gamecube ansluter till Laptop | sciar | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 6 | 6 januari 2008 10:51 |
| Wii och Nintedo DS LITE SAMMANKOPPLING? | Rosa Bella | PC & Console Gaming | 1 | 21 mars 2007 03:25 |
| Thread Tools | |
| |