mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Errrm, er min CPU kjører rett?

Reply

Thread Tools
Old 21 mai 2008, 20:04
Medlem Group

Default Errrm, er min CPU kjører rett?

Hei alle - en liten uenighet. Jeg gjorde en avgjørende scan på maskinen min [ut kjedsomhet likevel!] Og det sier min Prosessor hastigheten er 1000mhz ... Nå som 1GHz, ja?

Men prosessoren er ment å være 3 GHz, eller er det å henvise til FSB?
  • Maksimal minnekapasitet: 1048576 MB
  • Installerte Minne: 4096 MB
  • Ledige Memory Slots: NA
  • Antall Banker: 2
  • Dual Channel Support: Ja
  • CPU Produsent: AuthenticAMD
  • CPU Familie: AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000 + Model 3 Stepping 3
  • CPU Speed: 1000 MHz
Old 21 mai 2008, 20:30
Donor Group

Det er merkelig, men sannsynligvis en feil (og ingen FSB kjører 1000mhz: p). Bare høyreklikk Min datamaskin og klikk Egenskaper - som er en nøyaktig kontroll av GHz.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21 mai 2008, 20:36
Medlem Group

haha gjør det ikke ... * gjemmer mangel på kunnskap * Hva er den høyeste FSb ut av interesse?

ja jeg sjekket i systemet boksen og det står 3,0 GHz. Men jeg har lagt merke til før i et program jeg bruker det når jeg klikker på generere rapporten om datamaskinen min hastigheten igjen varierer fra 1080ghz til 2000 noe.

åpenbart Jeg ønsker ikke å være ikke får resultater som jeg har brukt litt sleip dollar på ... [vel £ 90 lol]
Old 21 mai 2008, 23:26
Donor Group

Maks FSB finnes ikke, fordi det alltid er i endring. Jeg skulle ha korrigert meg selv: Når du snakker om FSB, er det to ulike tall. Det er en base MHz at FSB kjører på, og et tall, fire ganger, det som representerer "Quad-pumpet" MHz CPU kjører på ( "karakter FSB). Hvis det ikke var forvirrende nok, de FSB er multiplisert med (aptly-navngitt) multiplikator å fastslå CPU-hastighet.

For eksempel min E6400 kjører på en FSB på 375.0MHz. Det er multiplisert med 4 (Quad-pumpes) å få vurdert FSB (1.5ghz). Min multiplikatormetoder er 8,0, så mitt siste hastighet 375,0 x 8 = 3 GHz.

Så du kan kjøre på 1000mhz enkelt - Trikset er at karakter FSB er den som kjører på den hastigheten, ikke FSB selv. Men hvis jeg husker riktig, AMD prosessorer kjører dobbel pumpes, så FSB er bare dobles for å få vurdert FSB. Så å ha vurdert FSB på 1GHz på en AMD-systemet, at du trenger en vanlig FSB på 500 MHz - mulig, men ikke veldig enkelt (eller vanlig)!

Problemet med generere rapporten knappen er at de fleste nye prosessorer Throttle selv - de redusere lager fart og spenning i et forsøk på å spare strøm, når den ikke brukes. Måten å løse dette ved å slå av innstillingen i BIOS - Intel en kalles SpeedStep, jeg aner ikke hva AMD tilsvarende er. Det som skjer er at når du gjør testen, prosessoren er noen ganger gjør oppgaver og noen ganger sitter inaktiv, noe som betyr at den produksjonen kommer til å variere. Hvis du kjører en krevende program når du utfører testen, bør du få et riktig tall.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 22 mai 2008, 00:20
Administrator Group

Last ned og kjør CPUZ å få andre meninger.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Kjører et OS Av RAM Only. cheesepuff General Hardware Chat 3 1 august 2009 10:04
DVD-stasjon kjører som cd-rom deltheblue Drivere og flyttbare medier 4 23 januar 2008 11:36
Kjører 2 DVD-stasjoner davsas Drivere og flyttbare medier 8 21 januar 2008 06:52
Kjører 2 PC-er fra 1 IPS gazza1 Nettverk, modem og VoIP 3 25 nov 2007 09:04
CPU kjører på 100% zerotechnix CPUer, Hovedkort & RAM 4 17 mars 2007 21:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.