![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla - en annan ordlek. Jag gjorde en avgörande Scan på min dator [outta tråkigt ändå!] Och det säger min processor hastighet är 1000MHz ... Now that's 1GHz, yeah? Men min processor är tänkt att vara 3GHz, eller är det hänvisar till FSB?
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är konstigt, men troligen ett tekniskt fel (och inga FSB körs i 1000MHz: p). Bara högerklicka på Den här datorn och klicka på Egenskaper - det är en noggrann kontroll av GHz.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| haha det inte ... * hudar bristande kunskap * Vad-är-den högsta FSB av intresse? Ja jag kollade i systemet rutan och det står 3,0. Men jag har sett förut i ett program jag använder det när jag klickar på skapa rapport om min dator hastigheten igen varierar från 1080ghz till 2000 något. självklart vill jag inte vara att inte få resultat som jag har tillbringat några slick spänn på ... [£ väl 90 lol] |
|
| |||
| |||
| Högsta FSB existerar inte, eftersom det är alltid förändras. Jag borde ha rättat mig: när du pratar om FSB, finns två olika nummer. Det finns en bas MHz att FSB körs på, och ett antal, fyra gånger så utgör det att "quad-pumped" MHz processorn körs på ( "rated FSB). Om det inte var förvirrande nog är FSB multipliceras med (passande namnet) multiplikator att bestämma CPU-hastighet. Till exempel är min E6400 körs med en FSB på 375.0MHz. Detta antal multipliceras med 4 (quad-pumped) för att få klassade FSB (1.5GHz). Min multiplikator är 8,0, så min sluthastighet är 375,0 x 8 = 3 GHz. Så du kan köra på 1000MHz enkelt - Tricket är att den nominella FSB är den som kör med denna hastighet, inte FSB själv. Men om jag minns rätt, AMD-processorer köra dubbel-pumpad, så FSB är bara fördubblats att få det nominella FSB. Så för att få en specificerad FSB på 1GHz på ett AMD-system, skulle du behöva en regelbunden FSB på 500MHz - möjlig, men inte särskilt lätt (eller vanlig)! Problemet med ditt skapa rapport knappen är att de flesta nya processorer throttle sig själva - de minskar beståndet hastigheter eller spänning i ett försök att spara ström, när den inte används. Det sättet att åtgärda detta är genom att stänga av inställning i BIOS - Intel en kallas SpeedStep, har jag ingen aning om vad AMD motsvarigheten är. Vad som händer är att när du gör testet, är processorn ibland gör uppgifter och ibland sitter sysslolösa, vilket innebär att produktionen kommer att variera. Om du kör ett krävande program när du gör ditt test ska du få en korrekt siffra.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ladda ner och kör CPUZ att få ett andra utlåtande.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Köra ett OS Av RAM Endast. | cheesepuff | General Hardware Chat | 3 | 1 august 2009 10:04 |
| DVD-enheten fungerar som cd-rom | deltheblue | Drives & Removable Media | 4 | 23 januari 2008 11:36 |
| Kör 2 DVD-enheter | davsas | Drives & Removable Media | 8 | 21 januari 2008 06:52 |
| Kör 2 st är från 1 IPS | gazza1 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 25 november 2007 09:04 |
| CPU kör på 100% | zerotechnix | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 17 mars 2007 21:33 |
| Thread Tools | |
| |