![]() |
|
| |||
| |||
| Jag revcently uppgraderas till en dual core 4200 + Athlon CPU, tillsammans med 1MB 667 MHz RAM-minne. Det hasn't varit så snabbt som jag skulle vilja, BTW im köra Packard Bell boston ASUS moderkort. Så jag gick in i min bios. Först var det låst och jag couldnt rulla ned för att redigera processor och minne info. (på nedåtpilen stoped och wouldnt gå ner, det accesable optioner i blå skrift, moderkortet osv var i ljusgrått) Hur som helst sägas hastigheten var 533MHz, så jag tänkte att jag hade 512 MB RAM-minne som levererades med datorn som jag lämnade in när uppgradering. Har RAM hastighet vistelse låga eftersom jag fortfarande har denna ram installerat? Ska jag ta ut det? hur kan jag redigera processor och RAM-inställningarna? de verkar låsta eller något! Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| RAM körs vid varvtalet för den långsammaste pinne så tar det kommer att öka RAM-hastighet men uppenbarligen du förlorar en del RAM.
Upp till dig som du prefer.If 1GB räcker för dig och använd sedan 1 pinne av snabbare grejer. Om tillgång till BIOS är låst du är ganska mycket av luck.Sometimes det finns sätt runt detta, men inte lätt. Google upplåsning "PC namn och typ här" BIOS och se om någon har upptäckt ett sätt att göra det. Mitt System: Krlll
|