![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| hej jag har precis lagt till två nya RAM-minnen. DDR 400 512 Mb st 3200 för att ersätta de som har dött, lägg dem i och jag fortfarande få lång ljudsignal hörs så fort jag slår på datorn och det brukar starta upp, försökt alla kombinationsrutan är med tider och inte gå snälla hjälp! datorn är en AMD athon 64X 2 4200 nForce 6100 2.2 dual core 8MB cache SATA 8MB hårddisk thanx ps kan det vara något annat fel eller kan det vara ett fel på RAM-minne, fingrar korsade. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det finns en möjlighet moderkortet är fel, jag har känt för RAM slots misslyckas. Om du kan testa RAM i en annan dator. Om RAM-minne fungerar så finns det ett problem med RAM-kortplatser på ditt moderkort.
| |||
| |||
| ok tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är också möjligt att pip ljud tyder på något annat än Ram.
| |||
| |||
| Hej philthomas än men har fått reda på att det är RAM-anslutningen till moderkortet är felaktig, men tack ändå skål för att |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Athon XP 3200 / Intel i7 Jämförelse | kevvyb | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 13 juni 2009 15:11 |
| Computer Uppgradera till Socket 939 AMD 3200 maskin? | Korac | General Hardware Chat | 24 | 5 november 2008 01:51 |
| Hjälp med att få en ny dator. GPU / VPU: ATI Radeon HD 3200 | Showtee | Grafikkort & Skärmar | 3 | 2 oktober 2008 12:04 |
| Bara monteras en ny CPU-fläkt, men .. | Tris | Processorer, moderkort & RAM | 15 | 10 mars 2008 12:43 |
| Problem problem problem. | oobrokensilence | Drives & Removable Media | 3 | 11 februari 2008 08:08 |
| Thread Tools | |
| |