mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Är FSB samband med fördröjning?

Reply

Thread Tools
Old 3 December 2008, 13:19
New Member Group

Default Är FSB samband med fördröjning?

K bra, jag ska köpa en oblig här snart, jag tittar på barebone kit.net de har fantastiska erbjudanden, och jag tittar på FSB hastigheter, jag undrar, gör FSB har något att göra med fördröjning? som om jag har en låg FSB betyder det mitt spel kommer släpa eller nej? Jag hade tänkt att få en processor som har Dual 2,4 GHz med 2000 Mhz av FSB men sedan såg jag en annan processor, hade som Quad 2,2 GHz, men hade 3600 Mhz av FSB, jag vet med Dual 2,4 GHz och 2000 MHz FSB jag kan spelet jag vill ha som Warhammer, men IDK om jag ska spendera extra pengar på att få det extra FSB och quad core, cuz IDK om FSB gör en skillnad eller inte, im också få 4gbz 800 Mhz RAM-minne och ett 256 MB grafikkort thats stöds av kriget, och jag vet att det kommer att köra det bra, im bara förvirrad om FSB del. Har FSB har något att göra med spel? eller vad. Tack på förhand! : D
Old 3 December 2008, 21:38
Givargruppen

Det har ingenting med det att göra. FSB x bearbetningsföretagets multiplikatorn = klockan hastigheten på processorn, som påverkar bearbetningsföretagets allmänna hastighet, men FSB själv verkligen har något att göra med det. Har inser dock att ett bra grafikkort betyder mycket mer än en snabb processor för spel.

Barebones kit har ofta mediokra handlar du inte få något särskilt och du ofta betala mer för samma sak. Kolla in min Hardware Guide.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 3 December 2008, 23:01
New Member Group

Det var vad jag tänkte barebone kit också, men IDK detta en annorlunda kolla upp det, för $ 299 im få allt detta, jag tror det är en ganska bra deal.

Moderkort: (A15g AM2 + PCIe Sata2 DDR2 Phenom Ready)

Processor: Dual core 2,6 GHz (AMD Athlon 64 X2 S.Am2 5000 + Dual-Core)
FSB: 2000MHz HT Speed

Ram: 4GB PC2 6400 800MHz DDR2 Kit 2x2gb

Hårddisk: 160GB Sata 7200rpm Interna Hårddiskar

DVD-ROM / CD-RW Combo köra allt i ett

Flash Memory Card Reader All-In-1 Drive

Beige ATX Midtower Mål W / Strömförsörjning

Standard strömförsörjning

och jag redan har ett grafikkort som är här, dess ett ok grafikkort det fick mig så im inte klaga heh.

http://www.tigerdirect.com/applicati...044&CatId=1603

Jag kan köra Warhammer med denna rätt?
Old 4 december 2008, 21:52
Givargruppen

Nej, det kommer att gå fruktansvärt på det kortet. Generic nätaggregat tenderar att explodera, och du inte få det bra i behandla om du lägger upp priserna för var och en av dessa komponenter.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 5 december 2008, 12:39
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Nej, det kommer att gå fruktansvärt på det kortet. Generic nätaggregat tenderar att explodera, och du inte få det bra i behandla om du lägger upp priserna för var och en av dessa komponenter.

Verkligen? väl atm im använda det och jag kunde spela Warhammer böter bara en lil bit av eftersläpning, och jag har bara 3 GHz borrkärna 1 GB RAM 400 MHz, vilket suger, så jag tänkte 2.6 dual core och 4gbs RAM skulle göras Tricket för att stoppa eftersläpning??? och för 300 spänn Var kan jag få en bättre affär?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.