![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei alle sammen jeg bare nylig meldt seg til dette forumet og det virker veldig hyggelig. Anyways jeg virkelig trenger litt hjelp med overclocking I'm new det aldri gjort det før, men jeg har overclocked mitt grafikkort som var ganske lett. Jeg har en Intel E6750, som er på 2,66. Nå har jeg gå inn i BIOS og jeg går til området der du (tror jeg ikke er sikker) kan endret CPU klokke ratio. Nå er jeg ikke sikker på om dette er det du overclock med og jeg har ikke mye av en idé om hvordan du overclock CPU. Noen behage hjelpe meg jeg er veldig opptatt av å overclock. Noen med min hovedkortet ville hjelpe mye fordi jeg kan relatere til BIOS. Takk! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nei, du må endre FSB, ikke en "ratio" (denne styrer hvordan CPU og RAM er knyttet sammen, la den være i fred). Øke FSB i 5-10mhz trinn før du kan ikke boot Windows, start og ta dem ned og gjenta til du er så høyt som du kan. Du kan opp spenninger av ørsmå mengder for å få bedre overclocks.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| men husk, varme er ikke det store killer i overclocking, upping spenninger det. som er svært farlig, men med Core 2 duos du stort sett aldri trenger å gjøre det. hvilken hastighet din RAM? du bare lavere forholdet fordi når du opp FSB du RAM-hastigheter i MHz gå opp, (den også overclocking RAM), og du bruker forholdstallet å redusere RAM-hastigheter, slik at du ikke skader dem når overclocking.
| |||
| |||
| Vel, upping i spenning gjør skape varme. : p Men ja, det er essensielt korrekt.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Så jeg heve front side bus. Hvor skulle jeg kunne finne dette i BIOS? (Jeg vet at de fleste av dere ville ha forskjellige hovedkort) Hvor er den mest vanlige? |
|
| |||
| |||
| ok im fremdeles virkelig forvirret .... Jeg fant dette i BIOS som heter CPU vert frekvens, kan jeg endre det? og også i couldnt finne noe under front side bus som kan være økt |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvilke Ram skal jeg kjøpe til min I5 P55m-ud2 Gigabyte | bong | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 9 november 2009 06:26 |
| Gigabyte IRAM-verdt det eller ikke? | cheesepuff | General Hardware Chat | 6 | 25 juli 2009 13:25 |
| NZXT eller Gigabyte Aurora 570? | harryc | Bærevesker & Strømforsyning | 2 | 30 mai 2008 14:03 |
| Gigabyte GA-P35-DS3 overclocking hjelp | codymackay | CPUer, Hovedkort & RAM | 2 | 16 februar 2008 02:20 |
| Gigabyte Aurora Silver | pete21 | Bærevesker & Strømforsyning | 6 | 14 januar 2008 00:27 |
| Thread Tools | |
| |