mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Gigabyte GA-P35-DS3 moderkort överklockning - behöver hjälp

Reply

Thread Tools
Old 2 februari 2008, 05:49
New Member Group

Default Gigabyte GA-P35-DS3 moderkort överklockning - behöver hjälp

Hej alla jag nyligen anslutit sig till detta forum och det verkar väldigt trevlig. Något jag verkligen behöver hjälp med överklockning Jag är ny för den aldrig gjort det förut, men jag har overclocked mitt grafikkort som var ganska lätt. Jag har en Intel E6750 som ligger på 2,66. Nu vill jag komma in i BIOS och jag går till det område där du (tror jag inte säker) kan ändras CPU klocka förhållandet. Nu är jag inte säker på om detta är vad du överklockning med och jag har faktiskt inte mycket av en idé om hur man överklockning av CPU. Någon behag hjälpa mig jag är verkligen angelägen om att överklockning. Någon med mitt moderkort skulle hjälpa en hel del för då kan jag relatera till BIOS.

Tack!
Old 2 februari 2008, 06:36
Givargruppen

Nej, du måste ändra FSB, inte ett "förhållande" (detta styr hur CPU och RAM är kopplade, lämna det ensamt). Höj FSB i 5-10mhz höjningar tills du inte kan starta Windows, starta om och ta ner dem och upprepa tills du är så högt som du kan. Du kan upp spänningar av små mängder för att få bättre overclocks.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 februari 2008, 16:24
Givargruppen

men kom ihåg, värme är inte de stora mördare i överklockning, upping spänningstal det. det är mycket farligt, men med Core 2 duos var vi aldrig behöver göra det. Vilken hastighet är din RAM? du bara sänka kvoten för när ni upp FSB du RAM-hastigheter MHz gå upp, (dess också överklockning RAM) och du använder det förhållandet att sänka RAM hastigheter så att du inte skadar dem vid överklockning.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 2 februari 2008, 17:59
Givargruppen

Tja, upping de spänningar gör skapa värme. : p Men ja, det är i huvudsak korrekt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 2 februari 2008, 21:54
New Member Group

Så jag tar upp framsidan buss. Var skulle jag kunna hitta detta i BIOS? (Jag vet att de flesta av er skulle ha olika moderkort) Om det skulle vara mest gemensamma?
Old 3 februari 2008, 01:53
New Member Group

ok im fortfarande verkligen förvirrad .... Jag hittade det här i BIOS kallade CPU värd frekvens, kan jag ändra det? och även i couldnt hittar något under framsidan buss som skulle kunna ökas
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilken Ram Ska jag köpa för mina I5 P55m-ud2 Gigabyte Bong Processorer, moderkort & RAM 1 9 november 2009 06:26
Gigabyte IRAM-värt det eller inte? cheesepuff General Hardware Chat 6 25 juli 2009 13:25
NZXT eller Gigabyte Aurora 570? harryc Cases & Power Supplies 2 30 maj 2008 14:03
Gigabyte GA-P35-DS3 överklockning hjälp codymackay Processorer, moderkort & RAM 2 16 februari 2008 02:20
Gigabyte Aurora silver pete21 Cases & Power Supplies 6 14 januari 2008 00:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.