mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Half-geheugen alleen worden ontdekt ... maar vreemd genoeg ....

Reply

Thread Tools
Old 23 januari 2008, 06:12
Nieuw Lid Fractie

Default Half-geheugen alleen worden ontdekt ... maar vreemd genoeg ....

... was dit de juiste stok, die was in de computer sinds dag stip toen ik gebouwd. Dus het is niet een dual-channel afgifte of eenkanalige omdat het gewoon een dag besloten om slechts de helft.

Dus ik ging van 512 naar 256, in werking - het is mijn HD-machine als goed. Ik ging en kocht een nieuwe stick (Hynix DDR400 1GB) en hoeveel krijg ik als ik brand het systeem ... half opnieuw. Geprobeerd een andere stok, alle stokken in verschillende slots en nog niet gaan. Vreemd, CPU-z erkent 1GB Hynix DDR400 RAM (dus het is zeker zijn werk doet), maar het BIOS en Windows herkent slechts 512MB. Net als Ubuntu en Knoppix.

Ik gebruikte Memtest86 en hij zei dat er geen fouten of problemen. Alle stokken werden berecht op precies dezelfde setup elders, en ze vinden 1GB. Dus de volgende vraag is, waarom? Heeft de raad raken? Voor de goede orde, het is een Gigabyte 848p boord en Hynix RAM (de nieuwe in het geval u geen bericht) - het origineel is Corsair RAM.

Ik heb nooit gezien dat dit probleem elders, en het beoordelen van mensen die ik heb gesproken ... ze lijken niet te hebben gezien dat het probleem!
Old 23 januari 2008, 06:21
Donor Groep

welk OS je gebruikt?

daarna weer i dont zien waarom haar enige lezing 512

Ik had een probleem van de lezing 4gb, alleen om uit te vinden vista alleen kon lezen 3Gb

maar ik denk dat dit kan worden abit verschillende

Mijn Systeem: Van mij

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moederbord:
WinFast 6600
RAM Geheugen:
3Gb
Graphics Card (s):
MSI 8600GT
Sound Card:
sommige goedkope DX9 5.1
Hard Drive (s):
Optische Drive (s):
Case / PSU:
Koeling:
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
CIBOX 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 23 januari 2008, 06:22
Donor Groep

Heeft uw moederbord hebben on-board video?
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 23 januari 2008, 06:22
Donor Groep

Probeer te gaan op de BIOS en ergens in dat moeras vind je een optie niet om een snelle start, of een optie om een volledige geheugen controleren. U kunt ook kijken naar hoeveel het BIOS is de rapportage ook.

Herstart en (na een eeuwigheid wachten) te kijken of het probleem hiermee is opgelost. Als dat zo is, terug te snelle start.

Is de M / B oud genoeg om een nieuwe CMOS-batterij?

Old 23 januari 2008, 06:28
Nieuw Lid Fractie

Ik gebruik XP Media Center 2005. Vista ondersteunt 3.14GB of zoiets voor 32bit.

Mijn bord heeft geen onboard video (Ik heb de P-model, de I-model is geïntegreerd).

Ik zal proberen wat Mike heeft voorgesteld voor het volledige geheugen controleren. Zou de meeste BIOS na 2003-2004 hebben zij - en ik net een nieuwe batterij voorzien pas in december.
Old 23 jan 2008, 06:34
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drewhiggins View Post
Ik gebruik XP Media Center 2005. Vista ondersteunt 3.14GB of zoiets voor 32bit.

Mijn bord heeft geen onboard video (Ik heb de P-model, de I-model is geïntegreerd).

Ik zal proberen wat Mike heeft voorgesteld voor het volledige geheugen controleren. Zou de meeste BIOS na 2003-2004 hebben zij - en ik net een nieuwe batterij voorzien pas in december.
Mijn jaar oud Q35 laptop heeft, dunno over desktops, maar ik denk het.

Old 23 januari 2008, 06:37
Nieuw Lid Fractie

Ik neem een kijkje later. Bedankt voor uw hulp - Ik laat het u weten hoe ik over.
Old 26 januari 2008, 05:57
Nieuw Lid Fractie

Oke, ik heb eindelijk rond is - net gecontroleerd ongeveer 20 minuten geleden en er is geen melding gemaakt van een overal Fast Start of Full Memory Check op alle. Elke andere ideeën? Ik ben vers uit, behalve het kopen van een nieuwe raad, maar ze zijn leverbaar leeftijden geleden.
Old 30 januari 2008, 05:52
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drewhiggins View Post
Oke, ik heb eindelijk rond is - net gecontroleerd ongeveer 20 minuten geleden en er is geen melding gemaakt van een overal Fast Start of Full Memory Check op alle. Elke andere ideeën? Ik ben vers uit, behalve het kopen van een nieuwe raad, maar ze zijn leverbaar leeftijden geleden.
Ik denk dat u al de nieuwste firmware in je BIOS? Misschien opnieuw flashen zal joggen zijn geheugen! Dunno wat te suggereren afgezien van dat, het is een vrij vreemd probleem.

We hadden twee HP Omnibooks in het verleden en had precies hetzelfde probleem, maar slechts in een sleuf, en ik ben nooit naar de onderkant van dat, omdat de andere sleuf en andere laptop waren prima. Ik breng het naar beneden tot hardware storing.

Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
HDD soms niet kunnen worden herkend door het moederbord lauz006 Drives & Removable Media 2 15 jun 2009 02:37
Er is zoiets als een halve waardig halve hoogte grafische kaart? mctw Grafische Kaarten & Monitors 5 De 3 april 2009 15:54
Low Profile / Half Size / halve hoogte PCI Graphics Card tomthedrummer1992 Grafische Kaarten & Monitors 5 16 feb 2009 09:00
Gerapporteerd geheugen komt niet overeen met de hoeveelheid geïnstalleerd geheugen weedan_ash CPUs, Moederborden & RAM 3 13 Jan 2009 17:18
Acer laptop Vreemd Bevriezing chrisleech11 Laptops, Mobiles & PDA's 19 De 5 februari 2008 10:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.