mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Half-minne bare å bli oppdaget ... men merkelig nok ....

Reply

Thread Tools
Old 23rd 2008, 06:12
New Member Group

Default Half-minne bare å bli oppdaget ... men merkelig nok ....

... dette var nøyaktig pinne som hadde vært i datamaskinen siden dag prikk når jeg bygget den. Derfor er det ikke en dual-kanal nummer eller én kanal fordi en dag det bare vedtatt å bare gjenkjenne halvdel.

Så jeg gikk fra 512 MB til 256 MB, i kraft - det er min HD maskinen også. Jeg gikk og kjøpte en ny pinne (Hynix DDR400 1GB) og hvor mye får jeg når jeg brann opp systemet ... en halv igjen. Prøvde en annen pinne, alle pinner i ulike sporene og fortsatt ikke gå. Underlig, CPU-z anerkjenner 1GB Hynix DDR400 RAM (så det er sikkert å gjøre jobben sin), men BIOSen og Windows gjenkjenner bare 512MB. Som gjør Ubuntu og Knoppix.

Jeg brukte Memtest86 og sa det var ingen feil eller problemer. Alle pinner ble forsøkt på nøyaktig samme oppsett andre steder og de finner 1GB. Så det neste spørsmålet er, hvorfor? Har styret bli skadet? For rullebladet, det er et Gigabyte 848p styret og Hynix RAM (det nye i tilfelle du ikke merker) - opprinnelig var Corsair RAM.

Jeg har aldri sett dette problemet andre steder og bedømme fra personer jeg har snakket med ... de ikke synes å ha sett problemet heller!
Old 23rd 2008, 06:21
Donor Group

det OS du bruker?

deretter igjen i dont se hvorfor det bare lesing 512

Jeg hadde et problem med lesing 4GB, bare for å finne ut vista bare kunne lese 3GB

men jeg tror dette kan være abit forskjellige

Min System: Min

Prosessor (er):
AMD Athlon tokjerners
Hovedkort:
Winfast 6600
RAM-minne:
3GB
Graphics Card (s):
MSI 8600GT
Lydkort:
noen billige dx9 5.1
Harddisk (er):
Optisk stasjon (er):
Case / PSU:
Cooling:
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 23rd 2008, 06:22
Donor Group

Har hovedkortet har on-board video?
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 23rd 2008, 06:22
Donor Group

Prøv å gå inn i BIOS og sted i det morass du kan finne et alternativ for ikke å gjøre en rask start, eller et alternativ til å gjøre en full minne sjekk. Det kan være lurt å se på hvor mye BIOS rapporterer også.

Start og (etter venter en evighet) ser om det løser det. Hvis den gjør det, gå tilbake til rask start.

Er m / b gammel nok til å trenge en ny CMOS-batteriet?

Old 23rd 2008, 06:28
New Member Group

Jeg bruker XP Media Center 2005. Vista støtter 3.14GB eller noe sånt for 32bit.

Min styret ikke har onboard video (jeg har P-modellen, den jeg er integrert).

Skal jeg prøve hva Mike har foreslått for hele minnet sjekk. Ville mest BIOSes etter 2003-2004 har det - og jeg bare monteres et nytt batteri så sent som desember.
Old 23 januar 2008, 06:34
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by drewhiggins View Post
Jeg bruker XP Media Center 2005. Vista støtter 3.14GB eller noe sånt for 32bit.

Min styret ikke har onboard video (jeg har P-modellen, den jeg er integrert).

Skal jeg prøve hva Mike har foreslått for hele minnet sjekk. Ville mest BIOSes etter 2003-2004 har det - og jeg bare monteres et nytt batteri så sent som desember.
Min åring Q35 laptop har det, dunno om stasjonære, men jeg antar det.

Old 23rd 2008, 06:37
New Member Group

Jeg tar en titt senere. Takk for hjelpen - Jeg skal fortelle deg hvordan jeg kom på.
Old 26th 2008, 05:57
New Member Group

Alrighty jeg endelig fikk rundt det - bare kontrollert rundt 20 minutter siden og det er ingen nevner noe sted for en rask oppstart eller Full Memory Check overhodet. Noen andre forslag? Jeg er frisk ut bortsett fra å kjøpe et nytt bord, men de er avviklet lenge siden.
Old 30nde 2008, 05:52
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by drewhiggins View Post
Alrighty jeg endelig fikk rundt det - bare kontrollert rundt 20 minutter siden og det er ingen nevner noe sted for en rask oppstart eller Full Memory Check overhodet. Noen andre forslag? Jeg er frisk ut bortsett fra å kjøpe et nytt bord, men de er avviklet lenge siden.
Jeg antar du allerede har satt den nyeste firmware i BIOS? Kanskje nytt blinkende det jogge minnet! Dunno hva foreslå bortsett fra at det er et ganske rart problem.

Vi hadde to HP Omnibooks i fortid og en hadde akkurat samme problem, men bare i ett spor, og jeg aldri kom til bunnen av det, fordi de andre sporet og andre bærbare var fine. Jeg satte den ned til maskinvare funksjonsfeil.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.