![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| ... dette var nøyaktig pinne som hadde vært i datamaskinen siden dag prikk når jeg bygget den. Derfor er det ikke en dual-kanal nummer eller én kanal fordi en dag det bare vedtatt å bare gjenkjenne halvdel. Så jeg gikk fra 512 MB til 256 MB, i kraft - det er min HD maskinen også. Jeg gikk og kjøpte en ny pinne (Hynix DDR400 1GB) og hvor mye får jeg når jeg brann opp systemet ... en halv igjen. Prøvde en annen pinne, alle pinner i ulike sporene og fortsatt ikke gå. Underlig, CPU-z anerkjenner 1GB Hynix DDR400 RAM (så det er sikkert å gjøre jobben sin), men BIOSen og Windows gjenkjenner bare 512MB. Som gjør Ubuntu og Knoppix. Jeg brukte Memtest86 og sa det var ingen feil eller problemer. Alle pinner ble forsøkt på nøyaktig samme oppsett andre steder og de finner 1GB. Så det neste spørsmålet er, hvorfor? Har styret bli skadet? For rullebladet, det er et Gigabyte 848p styret og Hynix RAM (det nye i tilfelle du ikke merker) - opprinnelig var Corsair RAM. Jeg har aldri sett dette problemet andre steder og bedømme fra personer jeg har snakket med ... de ikke synes å ha sett problemet heller! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det OS du bruker? deretter igjen i dont se hvorfor det bare lesing 512 Jeg hadde et problem med lesing 4GB, bare for å finne ut vista bare kunne lese 3GB men jeg tror dette kan være abit forskjellige
Temperaturen inne i denne apple pie er over 1000 grader. Hvis jeg presse den, et jetfly av smeltet Bramley apple vil sprute ut. Kunne gå veien, kunne gå min. Uansett, en av oss går ned! Min System: Min
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har hovedkortet har on-board video?
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Prøv å gå inn i BIOS og sted i det morass du kan finne et alternativ for ikke å gjøre en rask start, eller et alternativ til å gjøre en full minne sjekk. Det kan være lurt å se på hvor mye BIOS rapporterer også. Start og (etter venter en evighet) ser om det løser det. Hvis den gjør det, gå tilbake til rask start. Er m / b gammel nok til å trenge en ny CMOS-batteriet?
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jeg bruker XP Media Center 2005. Vista støtter 3.14GB eller noe sånt for 32bit. Min styret ikke har onboard video (jeg har P-modellen, den jeg er integrert). Skal jeg prøve hva Mike har foreslått for hele minnet sjekk. Ville mest BIOSes etter 2003-2004 har det - og jeg bare monteres et nytt batteri så sent som desember. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jeg tar en titt senere. Takk for hjelpen - Jeg skal fortelle deg hvordan jeg kom på. |
|
| |||
| |||
| Alrighty jeg endelig fikk rundt det - bare kontrollert rundt 20 minutter siden og det er ingen nevner noe sted for en rask oppstart eller Full Memory Check overhodet. Noen andre forslag? Jeg er frisk ut bortsett fra å kjøpe et nytt bord, men de er avviklet lenge siden. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Vi hadde to HP Omnibooks i fortid og en hadde akkurat samme problem, men bare i ett spor, og jeg aldri kom til bunnen av det, fordi de andre sporet og andre bærbare var fine. Jeg satte den ned til maskinvare funksjonsfeil.