![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Precis som titeln säger, min dator när jag först slå på den, laddar BIOS sedan halvvägs ner står det: Auto-upptäcka USB Mass Storage Devices Device # 01 Och det bara hänger på för det känns som evighet tills äntligen Windows XP laster (vanligtvis hänger på 2 minuter att ibland 5!) Skulle uppskatta hjälp i frågan! Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du några USB masslagringsenhet utrustning inkopplad?
| |||
| |||
| Vad som ett USB-minne eller något? Eller något liknande en mus, joystick etc? |
|
| |||
| |||
| En USB-masslagringsenhet är något som ett minne, extern hårddisk, iPod ... I princip allt som kan lagra data. |
|
| |||
| |||
| Så vitt jag vet, en USB-masslagringsenhet var inte inkopplad i samband med starta upp. Jag har ett USB-minne som jag använder då och då, men jag har inte den inkopplad vid start. Tack |
|
| |||
| |||
| Prova att inaktivera upptäckt av dessa enheter i BIOS. USB masslagringsenhet enheter behövs inte för 99% av uppstartsparametrar uppställningar ändå. |
|
| |||
| |||
| Det fungerade. Tack så mycket |
|
| |||
| |||
| You're welcome. |
|
| |||
| |||
| Hej. Jag har problem med detta också. Men i mina problem, bios upptäcker 00 usb massminne enheter hittas och konfigureras ... och inget mer händer ... från USB-saker, jag har bara anslutna musen. Vet inte vad som är fel med det. Jag använder AmiBios på Asus moderkort M3A32-MVP Deluxe. Vet inte hur man gör min oblig fungerar. Även jag vet inte var att inaktivera upptäcka dessa USB-lagringsenheter. Någon som kan hjälpa mig? PS. Ledsen för min dåliga engelska:) |
|
| |||
| |||
| Ok jag redan räknat ut det ... Jag löste problemet själv ... |