![]() |
|
| |||
| |||
| detta moderkort inte stöder den nya 1333FSB processorer ur lådan. nu iv har allt tillsammans. alla trådar är bara havnt vände på strömmen. Jag tror att stödja nya bearbetningsföretag behöver en bios översyn. nummer 608 enligt ASUS hemsida. Det enda jag cnt göra. är uppdatera bios. vad shud jag. när jag vänder den här datorn om, jag vet im kommer att få ett felmeddelande om bearbetningsföretaget iv fick, (e6750) im antar jag måste blinka BIOS. men kan någon tel mig vilka åtgärder som behövs för att göra det. iv har filerna på en cd. datafilen (revision 608) och flashprogram. när jag slår min nya bygga vidare på, kan jag vänta på datorn för att upptäcka eventuella hårdvara första, att stöta på några fel och sedan använda BIOS-verktyget. eller måste jag använda disken för att ange dos prompten så fort jag vrider oblig på för att uppdatera BIOS först. och sedan upptäcka hårdvara efteråt. im förvirrat lol Skål för den hjälp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Chanserna är då detta är ett moderkort uppgradera Windows kommer inte att starta upp ändå, kommer du att 99% måste göra en Windows-reparation.
Prova det, det kommer inte att skada något, om det kan du i flash BIOS i XP och sedan åtgärda eventuella fel. Om det inte kommer att låta dig göra en Windows-reparation, sedan blixt BIOS i XP. Mitt System: Hybr! D
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror att han säger det är en nybyggnation
| |||
| |||
| För att vara ärlig vända sak om och se vad som händer. Processorn ska bara köra på en lägre FSB tills du flash BIOS. |
|
| |||
| |||
| Ja detta är ett nytt bygga upp sin ena im hjälpa min äldre bror med. så everythings inkopplad ansluten. bara slå på den? låt den upptäcka hårdvara, installera operativsystemet. och när everythings igång, då blixten BIOS så att den kan köras på 1333FSB? Måste jag konfigurera hastigheter i bios efteråt så det passar den processor, eller kommer det att göra det automatiskt åt mig? |
|
| |||
| |||
| Jag tror att du behöver Flash BIOS innan du installerar OS men ja slår på den och se vad som händer lol |
|
| |||
| |||
| detta är för förvirrande lol, om jag JÄVEL upp thts ett slöseri med pengar mig nd mig bro har varit rädda för. en chans att någon ger mig en komplett guide? med tanke på detta är en ny utformning. alla anslutna, bara väntar på att slå på. BIOS måste blinkar för att använda denna processor. iv fick filerna för att blixten på en cd. Jag bara vet inte vad för att göra det i. starta JÄVEL upp, låt den upptäcka hårdvara, installera OS, stöter felet THT jag vet kommer att happenb om processor. och sedan blixt BIOS. eller starta JÄVEL upp automatiskt använda dos startdiskett med filer till flash BIOS på. blixt den till nyare revision, och sedan låta dem upptäcka hårdvara, sedan installera os. im fortfarande blodiga förväxlas på detta blinkande sak. coz om jag vrider comp om jag vet ITL dra upp ett fel när det gäller processor. som en kompis till mig som har en annan ASUS mobo men ganska lik också haft samma problem. han tänkte JÄVEL det al köpa en P35 i stället. jag verkligen behöver åtgärder lol |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det var jag? Jag skulle blixten före OS installera helt enkelt eftersom du då förlora alla problem som kan förknippas med oss genom blinkande BIOS efteråt. Det är bara du som mobo och blixten (ah ah). På det sättet du också förlora några frågor du har under ett erkännande av de högre fsb. Även du är osäker om mobo kommer att fungera som den är med CPU, personligen tror jag det kommer, men thats den avgörande ordet: "tror". När du flash det vet du att gå till jobbet och sedan bara fortsätta bygga veta moderkortet är inställt för CPU. Ja, hålla det enkelt.
|
| |||
| |||
| thnx mycket för svaret Alex. så vad du säger är: Vrid oblig på och automatiskt använda DOS funktion för att uppdatera bios. låt den upptäcka hårdvara? och sedan gå vidare för att installera. vad jag undrar är hur kan jag använda den cd med flashprogram om och nya uppgifter om oblig hasn't ännu insett cd-enheten. |
|
| |||
| |||
| Datorn kommer att känna igen cd-enheten för ögonblicket du sätter datorn på. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Asus X50GL Fläkt Problem | djkcp | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 18 maj 2009 05:42 |
| ASUS M3a78-em USB-mus Problem | pdljmpr | General Hardware Chat | 3 | 18 april 2009 18:23 |
| Asus strejkande II Extreme Ram Problem | Vanquish39 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 3 december 2008 21:38 |
| Asus P5B Deluxe WiFi Ethernet problem | GillsMan | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 15 juli 2007 03:48 |
| Tangentbord - Jag har problem med mitt Asus A7V8X-X Motherboard | jackie | General Hardware Chat | 2 | 22 maj 2006 07:28 |
| Thread Tools | |
| |