![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en Antec fläkt som har en värme sond som berättar fläkten hur snabbt snurra. Jag har den mellan kylflänsen och CPU men fläkten är alltid körs på hög .... hur ska jag antar att installera den. Jag tror riktningar kan ha menat att lägga den mellan processorn och sockeln bara nålen gå igenom den där de behöver? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| DONT sätta sensorn mellan processorn och HSF för att du bryter förseglingen mellan de två, det är potentiellt farligt för din CPU och kommer att göra din HSF arbeta hårdare som det är. Jag lägger alltid min cpu sensorer på baksidan av moderkortet direkt under cpu socket.
|
| |||
| |||
| okej så ska jag bara termisk tejpa fast den på baksidan av moderkortet? eftersom fläkten körs på hög hela tiden och det är mycket högt vid höga |
|
| |||
| |||
| Jag är en smula förvirrad. Är detta fan den som sitter på din CPU? eller är det ett fall fan? Hursomhelst bästa insats den för att ansluta fläkten till en av 3pin headers på moderkortet så man kan styra fläkthastighet.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Det är ett fall fan. Jag har den ansluten på 3 stift, men denna fläkt har 3 alternativ. Du kan lämna bygel på och få den köras på hög hela tiden. ansluta en regulator som jag inte kan göra eftersom jag inte har en tom PCI-kortplats eller spänna fast sensorn till CPU så att man kan ställa sig beroende på temps. Vilka typer av band skulle vara okej att använda för att tejpa fast den på baksidan. det verkar vara ett bra ställe att lägga det. Jag har också en CPU kylare |
|
| |||
| |||
| Dont använda typiska "Sello" tejp som värmen från mobo kommer att göra underverk på limmet. Du behöver termisk tape.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Sapphire ATI 4870 1GB Heat Issue | dsaliba | Grafikkort & Skärmar | 3 | 25 september 2009 13:40 |
| Varför min laptop värme upp till mycket? | hitman0042 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 7 | 3 december 2008 09:39 |
| Överklockning och värme. | rbscooby | Processorer, moderkort & RAM | 23 | 6 juni 2008 12:57 |
| CPU värme | Aners92 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 21 januari 2008 15:24 |
| Kylfläns hållare | ghbnic | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 31 december 2007 16:20 |
| Thread Tools | |
| |