mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Hjälp!

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2008, 09:47
New Member Group

Default Hjälp!

Jag är i färd med att bygga en ny dator, speciellt konstruerade för spel. Nu behöver jag en processor som är mellan $ 100 - $ 200. Jag är ganska ny för den här typen av saker, men jag gick för Intel Quad Q6600, som ligger bara 199 $. Nu för att vara ärlig Jag vill ha något lite billigare, och jag undrar om ni kan ge mig några råd.

Tack för hjälpen
Old 19 juni 2008, 10:09
Givargruppen

Default Hjälp!

Om du fortfarande vill ha en quad, dock för spel, behöver du inte bittida behöver en quad, om du inte kommer att vara vid rendering etc också, är att den billigaste proccesor runt. Om bara gaming gå för något av här kommer förmodligen att vara din bästa insats. Om du behöver fler råd om exakt vilka en, kom tillbaka.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 19 juni 2008, 10:25
Ledamot Gruppen

Default Hjälp!

Jag skulle gå till E8400

Bättre för spel och du kan lätt överklocka till högre hastigheter om du behöver.
Old 19 juni 2008, 12:53
New Member Group

Default Hjälp!

Tack för hjälpen killar. Men nu behöver jag bara ett moderkort. Jag är verkligen inte säker på vad som komma. Det kommer att paras ihop med E8400 (tack). Max Jag vill spendera är $ 120. Kan inte riktigt hitta något billigt och bra, för när jag läste recensioner och övertygar mig inte att köpa den.
Old 19 juni 2008, 13:16
Givargruppen

Default Hjälp!

Förmodligen någon dessa P35 chipset är mycket bra, och på ett mycket bra pris, jag vet inte vad mer du behöver, så antingen har du att lägga upp vad ni behöver här, eller titta igenom listan, för att hitta en som har alla du behöver.
Old 19 juni 2008, 15:17
New Member Group

Default Hjälp!

Nu kan du säga om detta skulle vara en rimlig mobo? http://www.tigerdirect.com/applicati...757&CatId=3507
Old 19 juni 2008, 16:47
Givargruppen

Default Hjälp!

Uppriktigt sagt att mobo är en mycket dålig idé.

Micro-ATX som bara är verkligen användbart för en mediacenter pc (och värme kommer att bli ett problem med den begränsade storleken på PCB).

Och det är en via chipset. Allvarligt, håll dig borta från VIA för en gaming bygga.

Ha en Nosey på Asus P5-E. Superb ombord, billig nog och det är det P35 chipset.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 19 juni 2008, 16:56
Givargruppen

Default Hjälp!

Ja, som Alex sa Micro-ATX är ingen bra idé, om inte utrymmet är ett verkligt problem, och makt är det inte. Även med bara med 2 RAM slots, kommer de flesta likly bara vara enstaka kanal, vilket betyder att det kommer att bli långsammare än normalt ATX styrelser som kommer att pågå Duel-Channel.
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.