![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag har precis börjat på allvar att titta på en ny dator igen. Jag tror att jag kommer att gå för ett ASUS strejkande Extreme 680i mobo och en Intel Q6600 2.4GHz processor. Jag vill veta vad du tycker den lämpligaste RAM skulle, tack. PS Min personliga favorit märke är Kingston, men jag är helt öppen för andra. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Min personliga favorit är A-Data. Stäng andra skulle Corsair. Jag vill fråga ditt val av cpu ändå. Jag är för närvarande benching min E8400 mot missus'es (eh?) Q6600, både på lager hastigheter. I "E" endast får ousted i särskilda flera gängade benchmarking. Enkelt uttryckt, om gaming gå till "E" om, som ett exempel, du kommer att göra en hel del video-redigering, stick med en quad bara inte nödvändigtvis Q6600. Superb valet av moderkort dock.
|
| |||
| |||
| Jag är i spel, men jag förstår inte riktigt använda datorn mycket för att det mer av en konsol fläkt. Jag ska sticka med quad, det var det jag och några kompisar kom med så ... Hur som helst, tack för info. |
|
| |||
| |||
| Inga problem. Dina pengar, ditt val.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag kommer för Q9450 Quad det är lite mer expansiva och högre klocka hastigheter, men Q9300 har samma klocka hastighet som Q6600, men det är en 45nm kärna så körs svalare och mer energieffektiva, jag tycker också att det kan vara lite billigare.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Från vad jag hör 45nm fyrpar är skräp och inte bara för OCing. Jag skulle bara gå E8200 tbh .. men som Alex sa, OP uppmaning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|