![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har precis anslutit datorn juice nyss varit kontrollera vissa ämnen för att få hjälp med andra saker men jag har min egen lilla problem. Jag har denna dator från en vän till mig för £ 40 när jag hamnade slösa min gamla dator, det enda problemet med detta virus, men nu är allt bra, jag har varit uppgradera st vecka för vecka Jag har installerat en 1GB grafikkort, 4 GB RAM-minne (dess xp media center x32 så det bara står 3.5 gb men thats inga problem) har också förändrat psu, det enda jag behöver jobba på är hårddiskar, ljudkort och en ny processor. Jag har en rimlig kunskap om att ersätta och ändra delar på en dator så att installationen inte är ett problem, det enda problemet jag har är vad bearbetningsföretaget att köpa, jag vet att jag kanske borde ha gått och fick ett nytt moderkort men en monterad är tillräckligt bra för mig, jag vill gärna ha 3 val av processorer att köpa, en billig en, ett medium priced en och en dyr en, vad som passar bäst, jag vet inte vad processorn kommer att arbeta med mitt moderkort. Mitt moderkort är ett Acer EM61PM/EM61SM Just nu har jag bara AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3400 +, nu om jag hade en bättre processor jag skulle få det bästa av de delar som jag har lagt ned på det, jag planerar på att göra detta st arbete nya spel i dag för pc, kan köra dem, men det enda problemet jag har är snabbheten som orsakar eftersläpning gentemot spel som bioshock, även med 3,5 GB RAM och 1 gb grafikkort, installation kommer inte vara ett problem allt jag behöver veta är vad processorn kommer att köras med mitt nuvarande moderkort om det finns några fler saker du behöver veta om min dator innan du berättar för mig vilken CPU vilja arbeta kontrollera min profil här, jag har min statistik på det. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| http://www.google.co.uk/search?hl=en...G=Search&meta =
Massor av info att läsa igenom, men inget jag kan se verkar mycket konkreta. Branded mobo's är som bekant skit, dvs låst till viss hårdvara / hastigheter med liten tillverkarens support. Det är ett medel sak. Personligen om jag skulle uppgradera en märkesvarusegmentet PC mobo / fall / psu skulle vara de första sakerna till skräpstatus. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| hmm ja, jag har haft en liten titt, en del människor säger att det kan uppgraderas och vissa säger det inte, men de säger också att de inte kan komma över 2gb's RAM-minne i den också, im ledsen men jag har ingen kunskap med bearbetningsföretag bortsett från deras anläggning, men jag hör på vissa platser Om jag skulle få den senaste bio's Jag skulle kunna uppgradera till en X2-processor, men om de hastigheter som är låsta på vad som finns på sedan jag dont tror att det skulle vara någon idé, jag var efter en dual core kanske. om det värsta kommer att värsta jag försöka leta efter ett moderkort som kommer att godta mina RAM-chips och GPU |
|
| |||
| |||
| Ett nytt mobo kommer du tillbaka £ 40 - £ 50. Jag tvivlar på Acer erbjuda mycket hjälp i vägen för BIOS-uppdateringar eller dokumenterat stöd. Varumärkena aldrig göra. Lycka till. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag kollade Acer sida, de är blodiga SNÅL med sina uppgifter. Nr diagram på vad processorn kommer att köras på moderkort och det kommer inte. Såvitt jag kan se är det en AM2, inte ett AM2 +, men jag är inte säker. Det är därför jag föredrar ett moderkort från ett företag som gör moderkort i stället för ett företag som gör datorer. Alla företag som vill 50p en minut för att ransonen reda på vad de vet om sin egen produkt är ett företag som ska dö och att bana väg för en vänligare ett.
| |||
| |||
| Korrekt, inte mycket mellan dem. verkar vara ett slöseri med pengar IMO. http://www.phoronix.com/scan.php?pag...item=483&num=7 |
|
| |||
| |||
| rätt skål killar, jag tror jag bara få ett nytt moderkort någon gång, jag gör en del forskning och förhoppningsvis jag hittar ett thats ska arbeta med allt jag har, tack ni två! |
|
| |||
| |||
| Du kommer att göra bättre att inte utgifterna något mer på din nuvarande installation och spara till ett Core 2 Duo / Quad PCI-e GFX kortet setup. Allt du kan lägga till din nuvarande setup är redan föråldrad och du kommer bara att uppgradera igen om några månader. Ett anständigt Core 2 Duo / Quad installationen sista du år. |
|
| |||
| |||
| Jag håller med Dave, en ny dubbel-eller quad ser dig genom ett mycket mer än någon av de processorer som du kan använda. Du kommer att spendera mer pengar att uppgradera en äldre system än vad du skulle köpa en ny, får du möjlighet att bygga vidare med ett nytt system för! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| För mycket processor används? | chrismorris730 | General Software Chat | 7 | 16:e sep 2008 11:28 |
| Hjälp vad processorn vänligen hjälp | samwar003 | Processorer, moderkort & RAM | 20 | 5 februari 2008 07:41 |
| Behöver du hjälp på processor. | banjo7 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 29 december 2007 10:14 |
| Vilken processor | deeajz | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 22 december 2007 16:20 |
| Vilken processor? | mcdden2 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 18 oktober 2007 07:01 |
| Thread Tools | |
| |