![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Behöver du hjälp i överklockning detta bygga? Finns det en säker överklockning processorhastighet för detta? för att spara mig timmar av trial-and-error Jag har försökt att överklockning processorn till 2 GHz men vägen instabil (bios reset för) så har något under 2 GHz ![]() även om någon kan hitta mig grafikkortet förare skulle vara en stor hjälp eftersom jag har tappat räkningen hur många fel drivrutiner Jag har försökt och alla culse mig massor av problem kanske för att det fel som ![]() ![]() ............................... AMD Sempron SDA3000AIO2BX LBBWE 0539BPEW K044657I51816 2001 AMD .............................. Socket 754 MODERKORT ASUS K8V-X SE .............................. ddr 400 1 Gb ............................. Grafikkort FX-6200-PCI-DVI-TV-266 MB 1-6200-G3F3P .............................. CPU kylning stora heatsink & 120mm akasa fläkt
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har exakt samma mobo och cpu som du och jag vet av erfarenhet att det verkligen inte är en överklockare mobo. Den högsta överklockning jag kan få är 2.15ghz (en% 8 överklockning). Det gör bara en mindre skillnad på prestandan egentligen men det är anmärkningsvärt när spel. Min FSB är 215,18 x10 om det är någon hjälp. :)