![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en 32 laptop stycke Vista som körs på 2 gig DDR2 5300 RAM och jag ville uppgradera till mer RAM-minne. när jag går till min dator It Sayd att min laptop kan stödja 64-bitars Vista. men när jag lagt till en 2 gig chip (för att höja upp till 3 gig RAM) det bara godkända 2 GB i stället för tre. en av mina co arbetstagare sa att jag behövde uppgradera firmware i mitt mobo, så jag undrar om någon hade några bra hjälp jag kan använda. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du bara har 32-bit kommer det inte att se hela beloppet, om du vill att alla sett minnet och används, måste du installera med 64-bitars versionen, om du köpte detaljhandeln version av Vista, det bör vara på samma DVD tror jag, men om du köpt en OEM-version, måste du köpa det igen.
| |||
| |||
| så det finns inget sätt att hålla OS jag har och uppgradering styrelsen att se till RAM? |
|
| |||
| |||
| Jag tror inte det, men du kanske kan du installera 64-bitarsversionen och hålla alla dina saker på datorn. Men jag skulle rekommendera dig backa upp allt som är viktigt för dig innan du försöker, för säkerhets skull. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är troligt att ditt integrerad grafik äter upp de återstående RAM, efter avdrag för belopp som inte erkänns av XP.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vista 32bit kan känna igen upp till 3.25gb av Ram ....... maskinen jag skriver på nu har precis det.
Det finns 2 x faktorer här: 1.Det Vista 32 gräns och 2.Den mängd RAM-minne moderkortet kan stödja. Självklart om ditt moderkort har utformats enbart för att stödja 2GB, kommer detta att vara ditt problem. Vad är Fabrikat / modell i den bärbara datorn? Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| HP Pavilion dv6235nr |
|
| |||
| |||
| Crucial rapporterar en gräns på 2 GB, men det är ibland fel. http://www.crucial.com/uk/store/list...ion% 20dv6235nr
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Enligt Crucial, id högsta minne för denna styrelse 2GB: http://www.crucial.com/uk/store/list...ion% 20dv6235nr |
|
| |||
| |||
| Snap! Lol |