![]() |
|
| |||
| |||
| min laptop håller göra en hel del buller Hur får jag reda på vilken processor jag behöver det låter som dess kämpar dess bara hänt sedan ive installerat Windows Vista vänligen hjälp jag vill ungrade min processor hjälp behaga |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| uh, jag är ganska säker på att du inte kan uppgradera en bärbar dator cpu. eller något som inte är minne för de flesta
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kommer sannolikt att dina fans försöker att kyla överskottsvärme från dina komponenter som har varit tvungna att köra snabbare därför blir varmare som en följd av att uppgradera till Vista.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är ditt system specs?
| |||
| |||
| dess en advent 7088 laptop behag hjälpa mig tack |
|
| |||
| |||
| kommer mer RAM cool bearbetningsföretaget bort en bit om jag uppgradera till 2 gb vänligen hjälp |
|
| |||
| |||
| Tja det är dessa specifikationer för din bärbara dator: CPU AMD Sempron Mobile 2800 + Chipset ATI Radeon Xpress 200 Memory 512MB 200pin DDR-333 SODIMM (2 minne tider. Max 2 GB) Hårddisk 60GB CD-enhet DVD ± RW Skärm 15.4 "widescreen TFT (upplösning 1280x800) Grafikkort ATI Radeon Xpress 200 IGP (128MB) ** ....... och utan att vara hårda, det är snarare en gammal och omodern snigel ... absolut inte kraftfull nog att köra Vista. Du kan prova att lägga till RAM, det kan hjälpa en bit, men en Sempron processor är en långsam gammal hund och vdeo Kortet kommer inte att vara upp till jobbet, om du vill se alla funktioner i Vista. Det buller som du hör är förmodligen din hårddisk som arbetar övertid, skapa / åt växlingsfilen poster eftersom det inte finns tillräckligt med RAM. Jag antar att det är dött långsamt också. Mitt råd skulle vara ... gå tillbaka till XP, eller om du måste ha Vista, överväga en ny bärbar dator |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du säger inte vilken version av Vista du har installerat. Om det är överkurs, stänga av "Aero"-funktionen thats hemvist som det är en resurs Gult. Chassit av din bärbara dator kan acceptera upp till 2x512mb sodimms RAM, så fördubbling ditt RAM kommer att hjälpa. Vista grundläggande kräver cirka 512 MB RAM-minne för att fungera väl på en typisk installation. Premium (med Aero kör) kräver cirka 768MB RAM-minne för att fungera väl. Och detta är bara för oss, Glöm det när du har andra program igång.
|
| |||
| |||
| Vad behöver jag en ny procesor eller nåt i så fall vilka fabrikat och modell skulle fungera med min laptop vänligen hjälp |
|
| |||
| |||
| Jag har Windows Vista Home Premium |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| För mycket processor används? | chrismorris730 | General Software Chat | 7 | 16:e sep 2008 11:28 |
| Vad processor do u ha? | nsood3 | Processorer, moderkort & RAM | 24 | 21 januari 2008 20:32 |
| Behöver du hjälp på processor. | banjo7 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 29 december 2007 10:14 |
| Vilken processor | deeajz | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 22 december 2007 16:20 |
| Vilken processor? | mcdden2 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 18 oktober 2007 07:01 |
| Thread Tools | |
| |