mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Høje CPU-forbrug når inaktiv

Reply

Thread Tools
Old 11 september 2007, 04:11
Medlem Gruppen

Default Høje CPU-forbrug når inaktiv

Hej igen, Jeg har dette problem med denne computer, hvor CPU-forbruget er altid omkring 40-60% whe tomgang, jeg synes, det er mærkeligt, fordi der er næppe nogen programmer på pc'en. Ting er, når jeg boot i hen til fejlsikret tilstand, alt er fint og CPU-forbruget er tilbage til 0% -10%.

Specs:

AMD Athlon XP 1800 +
480MB RAM (32 MB delt med grafik)
Win XP Home
40GB HD
S3 ProSavage integreret grafik.
Old 11 september 2007, 05:09
Redaktør Gruppen

Kunne du opdrage din joblisten (Ctrl-Alt-Delete) og tage et skærmbillede af det, så vi kan se, hvilket program der bruger mest
Ligesom denne

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 11 september 2007, 08:01
Medlem Gruppen

Der, jeg kan ikke se whats spise den CPU-kraft. Dens en forholdsvis frisk installation er XP. så jeg har ikke fået mange programmer på den. Jeg har scannet den sytem for spyware osv. Intet kom op.
Old 11 september 2007, 08:17
Donor-Gruppen

Jeg synes, det er ret normalt, at CPU'en til at køre, at høj

Mit system: Custom Indbygget v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Bundkort:
Asus P5PL2-E
RAM Hukommelse:
2 x 1GB DDR2 533Mhz PC4200
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7600GS 512MB
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk drev (r):
LG DVD-Rom og LiteOn 20x DVD-RW
Sag / PSU:
Cooler Master sag og Antec PSU
Køling:
2x Antec Fans
Network / Internet:
BT Broadband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 11. sep 2007, 08:26
Redaktør Gruppen

Jeg tror det ikke, mine kører kun på 1-2% tomgang, fra mit pic over sin på 58%, fordi jeg havde BF2142 kører i baggrunden
Ligesom du siger, er der ikke noget ud over det sædvanlige er der, kun 29 processer, der kører

Old 11 september 2007, 08:34
Medlem Gruppen

Yeah det vigtigste computeren i mit hus kører på 0-5% ved tomgang, og det har næsten den samme processor. Jeg har lige cant tror whats undergrave den CPU kraft.
Old 11 september 2007, 16:19
Donor-Gruppen

Jeg vil foreslå følgende:

1. køre virus / spyware scanner, hvis du havent allerede

2. Start computeren, og lukke alle dine vigtigste programmer (inkl. virus brikker, etc). Hvis den høje tomgang aktivitet stopper du vil vide, at det er relateret til et af disse programmer. I så fald skal du genstarte hver i rækkefølge, indtil problemet starter op igen. Når problemet starter op igen, ved du, hvilket program eller en kombination kan forårsage det. Hvis dette gør ikke stoppe problemet så du kender dets relation til noget andet. I dette tilfælde forsøger at downloade noget som 'Process Explorer' (Jeg er ikke sikker, hvis dens om downloads sektion her, hvis ikke det vil være på downloads.com). Dette vil fortælle dig om alt thats kører i mere detaljeret og forhåbentlig sammen med nogle googling kan hjælpe dig med at identificere problemet.

3. Kør Hijackthis og tjekke log, eller efter det her (i de relevante afsnit) og lade en anden tage et kig.

Lad os vide, hvis nogen af disse arbejder.

Mit system: Elefanten

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Bundkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Hukommelse:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (r):
Asus EN8600GT Silent
Lydkort:
Harddisk (e):
Samsung HD501
Optisk drev (r):
Asus drw-1814BLT
Sag / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Køling:
Thermalright Ultra-120 ekstreme
Network / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tommer
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 12 september 2007, 07:52
Medlem Gruppen

Hej,

Jeg har gjort, spyware og virus scanner, har Nothings blevet samlet op, har jeg også downloadet Process Explorer, som ved at se på graferne, en masse af CPU-forbruget er taget op af hardware interupts, omkring 40-60% er, at dårlig eller god ?

Jeg har sendt en kapring denne log i virus afsnit osv.
Old 12 september 2007, 09:20
Donor-Gruppen

Hvis intet af dette arbejdede. Så prøv følgende:

1. geninstallation af hardware drivere

Hvis det gør ikke arbejde så gå ind i Enhedshåndtering og deaktivere ikke væsentlige hardware enheder (netop forhindre dont afinstallere) som modem, osv. Hvis dit problem stopper så skal du kende dens tilknytning til en af disse. Så skal du bare genaktivere indtil du finder den skyldige.

Lad os vide, hvordan du får den.
Old 12 september 2007, 09:24
Medlem Gruppen

Sagen er at selv denne computer wasnt leveres med de diske osv. Så im pretty buggered hvis jeg er nødt til at geninstallere noget.

Jeg vil deaktivere nogle hardware drivere nu, og jeg vil fortælle dig, hvordan jeg kom på.

EDIT: kan du nævne nogle drivere for at deaktivere, som jeg dont vil deaktivere noget afgørende betydning for systemet.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Inkonsekvent Operation på Idle 100% flgmchbttrnw CPU, bundkort og RAM 1 26 august 2009 10:50
High hukommelsesanvendelse med Internet Explorer shenfei Webbrowsere & FTP Klienter 0 1 juni 2009 14:23
For et godt arbejdsmiljø OS System, Bør CPU Usage være høj? Theresonly1 Windows-operativsystemer 4 24. maj 2009 10:27
Svchost.exe kører meget højt i mem brug craiig Windows-operativsystemer 3 28 april 2008 06:30
55c i tomgang pete21 CPU, bundkort og RAM 6 5 april 2008 14:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.