mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Hoog CPU-gebruik bij stationair

Reply

Thread Tools
Old 11 sep 2007, 04:11
Lid Fractie

Hallo nogmaals, ik heb dit probleem met deze computer waarop de CPU-gebruik is altijd rond de 40-60% Whe stationair, ik vind dit vreemd want er zijn bijna geen programma's op de pc. Ding is wanneer ik opstart in de veilige modus, alles is prima en CPU-gebruik is terug naar 0% -10%.

Specificaties:

AMD Athlon XP 1800 +
480 MB RAM (32 MB gedeeld met afbeeldingen)
Win XP Home
40GB HD
S3 ProSavage Integrated graphics.
Old 11 sep 2007, 05:09
Moderator Groep

Kan je je Taakbeheer (Ctrl-Alt-Delete) en neem een screenshot van het zo dat we kunnen zien welk programma is het gebruik van de meest
Zoals dit

Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moederbord:
Biostar TPower I45
RAM Geheugen:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Sound Card:
Hard Drive (s):
2
Optische Drive (s):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Koeling:
Big Typhoon VX
Netwerk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "Widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 11 sep 2007, 08:01
Lid Fractie

Daar, ik zie cant whats het eten van het CPU-vermogen. Het is een relatief nieuwe installatie is XP. havent dus ik heb veel programma's op. Ik heb het systeem gescand op spyware enz. Niets kwam.
Old 11 sep 2007, 08:17
Donor Groep

Ik denk dat het redelijk normaal dat de CPU te draaien dat hoge

Mijn Systeem: Custom Built v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moederbord:
Asus P5PL2-E
RAM Geheugen:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Graphics Card (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optische Drive (s):
LG DVD-Rom en LiteOn 20x DVD-RW
Case / PSU:
Cooler Master Case and Antec PSU
Koeling:
2x Antec Fans
Netwerk / Internet:
BT Broadband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 11 sep 2007, 08:26
Moderator Groep

Ik denk het niet, de mijne rijdt alleen op 1-2% idle, uit mijn pic boven zijn op 58% want ik had BF2142 draait op de achtergrond
Zoals je zegt is er niet iets van de gewone er slechts 29 processen

Old 11 sep 2007, 08:34
Lid Fractie

Ja het moederbord van de computer in mijn huis draait op 0-5% bij stationair draaien, en het heeft bijna dezelfde processor. I just cant think whats ontmoedigende de CPU.
Old 11 sep 2007, 16:19
Donor Groep

Ik stel het volgende:

1. lopen virus / spyware scans als u havent al

2. Start de computer en sluit alle hoofdprogramma's (dis. virus checkers, etc). Als het hoog stationair activiteit stopt u weet dat het is gerelateerd aan een van deze programma's. In dat geval opnieuw elk een in volgorde totdat het probleem begint weer. Wanneer het probleem begint weer weet je welk programma of een combinatie kan worden veroorzaakt is. Als dit doesnt stop het probleem dan weet je haar in verband met iets anders. In dit geval proberen het downloaden van iets als "Process Explorer '(ik weet niet zeker of haar op de downloads sectie hier, zo niet zal het op downloads.com). Dit zal u vertellen over alles dat is uitgevoerd in meer detail en hopelijk in combinatie met andere Google kan u helpen om het probleem.

3. Run HijackThis en vink het logboek, of post het hier (in de desbetreffende rubriek) en heeft iemand anders een kijkje nemen.

Laat het ons weten als een van deze werken.

Mijn Systeem: De Olifant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moederbord:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Geheugen:
2GB Corsair XMS
Graphics Card (s):
Asus EN8600GT Silent
Sound Card:
Hard Drive (s):
Samsung HD501
Optische Drive (s):
ASUS DRW-1814BLT
Case / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Koeling:
Thermalright Ultra-120 extreme
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 inch
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 12 sep 2007, 07:52
Lid Fractie

Hallo,

Ik heb gedaan spyware en virus scans, onbenulligheden is opgepakt, heb ik ook gedownload proces explorer, die door te kijken naar de grafieken, veel van het CPU-gebruik is genomen door de hardware interupts, ongeveer 40-60% is dat slecht of goed ?

Ik heb gepost een kapen dit log in het virus afdeling enz.
Old 12 sep 2007, 09:20
Donor Groep

Als geen van die werkte. Probeer dan het volgende:

1. opnieuw installeren van de hardware drivers

Als dat doesnt werk ga naar Apparaatbeheer en uitschakelen van niet-essentiële hardware items (alleen uitschakelen dont verwijderen) zoals modem, enz. Als uw probleem stopt dan weet je zijn verbonden aan een van deze. Vervolgens gewoon weer inschakelen totdat je de boosdoener.

Laat het ons weten hoe u over.
Old 12 sep 2007, 09:24
Lid Fractie

Ding is al deze computer wasnt geleverd met alle schijven etc. Dus im pretty Vervloekt als ik opnieuw iets.

Ik zal uitschakelen hardware drivers nu, en ik zal u laten weten hoe ik over.

EDIT: kan je een aantal bestuurders uit te schakelen, zoals ik dont wilt uitschakelen iets van vitaal belang voor het systeem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.