mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Høyt forbruk av CPU når uvirksom

Reply

Thread Tools
Old 11th 2007 Sep, 04:11
Medlem Group

Default Høyt forbruk av CPU når uvirksom

Hei igjen, jeg har dette problemet med denne maskinen der CPU er alltid rundt 40-60% whe inaktiv, jeg finner dette merkelig, fordi det finnes nesten ingen programmer på PCen. Saken er at når jeg støvel inne å Pengeskap Måte, alt er fint og CPU-bruken er tilbake til 0% -10%.

Spesifikasjoner:

AMD Athlon XP 1800 +
480 Mbps RAM (32 MB delt med grafikk)
Win XP Home
40GB HD
S3 ProSavage Integrert grafikk.
Old 11th 2007 Sep, 05:09
Moderator Group

Kan du få opp dine Oppgavebehandling (Ctrl-Alt-Delete) og ta et skjermbilde av det slik at vi kan se hvilket program som bruker mest
Som dette

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 11th 2007 Sep, 08:01
Medlem Group

Der cant jeg se hva som spiser CPU kraft. Dette er en relativt fersk installasjon er XP. så jeg har ikke fått mange programmer på den. Jeg har skannet sytem for spyware etc. Ingenting kom opp.
Old 11th 2007 Sep, 08:17
Donor Group

Jeg tror det er ganske normalt at CPU å running at high

Min System: Custom Built v1.2

Prosessor (er):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Hovedkort:
Asus P5PL2-E
RAM-minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Graphics Card (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Western Digital 160GB SATA HDD
Optisk stasjon (er):
LG DVD-ROM og LiteOn 20x DVD-RW
Case / PSU:
Cooler Master Case og Antec PSU
Cooling:
2x Antec Fans
Nettverk / Internett:
BT bredbånd
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 11. sep 2007, 08:26
Moderator Group

Jeg tror ikke det, mine bare kjører på 1-2% tomgang, fra mitt bilde over sine på 58% fordi jeg hadde BF2142 kjører i bakgrunnen
Som du sier det ikke er noe utenom det vanlige der, bare 29 prosesser som kjører

Old 11th 2007 Sep, 08:34
Medlem Group

Ja den største datamaskinen i mitt hus går på 0-5% når ledig, og det har nesten samme prosessor. I just cant tror whats sapping CPU kraft.
Old 11th 2007 Sep, 16:19
Donor Group

Jeg foreslår følgende:

1. kjøre virus / spyware skanner hvis du har ikke allerede

2. Start datamaskinen og stenge ned alle dine viktigste programmene (inkl. virus dam, etc). Dersom den høye inaktiv aktiviteten stopper du vet at det er relatert til ett av disse programmene. I så fall starte på nytt hver og en i rekkefølge til problemet starter opp igjen. Når problemet starter opp igjen vil du vite hvilket program eller kombinasjon kan forårsake det. Hvis dette ikke stoppe problemet så du vet det er relatert til noe annet. I dette tilfellet forsøke å laste ned noe sånt som 'Process Explorer' (jeg er ikke sikker på om det på nedlastinger delen her, hvis det ikke vil være på downloads.com). Dette vil fortelle deg om alt dvs kjøre i mer detalj, og gjerne kombinert med litt googling kan hjelpe deg å identifisere problemet.

3. Kjør Hijackthis og sjekke loggen, eller legge den her (i den relevante delen) og har noen andre ta en titt.

Gi oss beskjed hvis noen av disse arbeider.

Min System: The Elephant

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad Q6600
Hovedkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM-minne:
2GB Corsair XMS
Graphics Card (s):
Asus EN8600GT Silent
Lydkort:
Harddisk (er):
Samsung HD501
Optisk stasjon (er):
Asus drw-1814BLT
Case / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Cooling:
Thermalright Ultra-120 Extreme
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Dell 2005FPW 20 tommer
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 12th 2007 Sep, 07:52
Medlem Group

Hallo,

Jeg har gjort spyware og virus skanner, har nothings blitt plukket opp, har jeg også ned Process Explorer, som ved å se på grafer, mye av CPU-bruken er tatt opp av maskinvare interupts, ca 40-60% er det dårlig eller bra ?

Jeg har postet en kapre dette logger viruset delen etc.
Old 12th 2007 Sep, 09:20
Donor Group

Hvis ikke noe av dette arbeidet. Deretter kan du prøve følgende:

1. installere maskinvaredrivere

Hvis det ikke arbeide så gå inn i enhetsbehandling og deaktiver ikke nødvendig maskinvare (rettferdig arbeidsudyktig dont avinstallere) som modem etc. Hvis problemet ditt stopper, da vil du kjenne sitt knyttet til en av disse. Deretter reaktivere til du finner den skyldige.

fortelle oss hvordan du kommer på.
Old 12th 2007 Sep, 09:24
Medlem Group

Saken er at selv om denne maskinen var ikke utstyrt med noen disker etc. Så im pretty buggered hvis jeg må installere noe.

Jeg vil deaktivere noen maskinvare drivere nå, og jeg vil fortelle deg hvordan jeg kom på.

EDIT: du kan liste noen drivere til å deaktivere, som jeg ikke ønsker å deaktivere noe viktig til systemet.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Inkonsistente Operation kl Idle 100% flgmchbttrnw CPUer, Hovedkort & RAM 1 26 august 2009 10:50
Høy minnebruken med Internet Explorer shenfei Nettlesere & FTP Clients 0 1 juni 2009 14:23
For et godt arbeidsmiljø OS System Bør CPU Usage høyt? Theresonly1 Windows-operativsystemer 4 24 mai 2009 10:27
Svchost.exe kjører svært høy i mem bruksstatistikk craiig Windows-operativsystemer 3 28 april 2008 06:30
55c på inaktiv pete21 CPUer, Hovedkort & RAM 6 5 april 2008 14:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.