![]() |
|
| |||
| |||
| Hej igen, jag har detta problem med denna dator i vilken CPU-användningen är alltid runt 40-60% Whe inaktiv, jag finner detta märkligt eftersom det finns knappast några program på datorn. Sak är när jag boot in på felsäkert läge, allt är bra och CPU-användningen är tillbaka till 0% -10%. Specs: AMD Athlon XP 1800 + 480MB RAM-minne (32 MB delat med grafik) Win XP Home 40GB HD S3 ProSavage integrerad grafik. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du sätta upp din Aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Delete) och ta en skärmdump av det så att vi kan se vilka program du använder mest Så här
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
![]() Det jag skränande se vad äter CPU-kraft. Dess relativt färska installationen är XP. så jag har icke fått många program på den. Jag har genomsökt de Sytem efter spionprogram etc. Inget kom upp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tycker det är ganska normalt att processorn att köra att höga
| |||
| |||
| Jag tror inte det, min endast uppgår till 1-2% tomgång, från min pic över på 58% eftersom jag hade BF2142 körs i bakgrunden Precis som ni säger att det inte är något utöver det vanliga där, bara 29 processer som körs
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Ja de viktigaste dator i mitt hus löper på 0-5% vid tomgång, och det har nästan samma processor. Jag cant tror vad sapping CPU-kraft. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle vilja föreslå följande:
1. köra virus / spyware scans om du har redan 2. Starta om datorn och stänga av alla dina viktigaste program (inc. virus pjäser etc). Om förhöjd tomgång verksamhet stannar du vet att det är relaterat till ett av dessa program. I så fall starta var och en i tur och ordning tills problemet startar igen. När problemet startar igen vet du vilka program eller kombination kan orsaka det. Om detta icke stoppa problemet då man vet dess anknytning till något annat. I detta fall försöker ladda ner något i stil med "Process Explorer" (Jag är inte säker på om den nerladdningar avsnitt här, om det inte kommer att ligga på downloads.com). Detta kommer att berätta om allt thats kör närmare och förhoppningsvis i kombination med vissa googla kan hjälpa dig att identifiera problemet. 3. Kör HijackThis och kontrollera loggen, eller efter det här (i relevanta avsnitt) och har någon annan ta en titt. Låt oss veta om något av detta arbete. Mitt System: The Elephant
|
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har gjort spionprogram och virus scan, nothings har plockat upp, jag har också hämtat process explorer, som genom att titta på grafer, en hel del av processoranvändning tas upp av hårdvara interupts, ca 40-60% är dålig eller bra ? Jag har postat en kapning här logga in viruset avsnitt etc. |
|
| |||
| |||
| Om inget av detta fungerade. Prova sedan följande: 1. installera om drivrutiner för maskinvara Om så icke verk sedan gå in i enhetshanteraren och inaktivera icke väsentliga hårdvara ex (bara inaktivera dont avinstallera) som modem etc. Om problemet slutar då vet du dess anknytning till en av dessa. Sedan åter aktivera tills du hittar den skyldige. Låt oss veta hur du får den. |
|
| |||
| |||
| Saken är dock den här datorn wasnt levereras med alla diskar etc. Så im pretty buggered om jag måste installera någonting. ![]() Jag kommer att stänga några särskilda drivrutiner för hårdvara nu, och jag kommer att låta dig veta hur jag kom på. EDIT: Kan du lista några drivrutiner för att stänga av, som jag dont vill inaktivera något viktigt att systemet. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Inkonsekvent Operation vid tomgång 100% | flgmchbttrnw | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 26 augusti 2009 10:50 |
| Hög minnesanvändning med Internet Explorer | shenfei | Webbläsare & FTP Klienter | 0 | 1 juni 2009 14:23 |
| För en god arbetsmiljö OS System bör CPU Usage vara hög? | Theresonly1 | Windows-operativsystem | 4 | 24 maj 2009 10:27 |
| Svchost.exe kör mycket hög i mem-användning | craiig | Windows-operativsystem | 3 | 28 april 2008 06:30 |
| 55c på tomgång | pete21 | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 5 april 2008 14:08 |
| Thread Tools | |
| |