mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Högre Single Core, Nedre Dual Core

Reply

Thread Tools
Old 11 februari, 2008, 09:23
mykul
Gästens

Default Högre Single Core, Nedre Dual Core

Detta kan förefalla mycket n00besque bära med mig: P Jag har frågat innan om en 3 GHz DC skulle vara bättre än en SC av samma klocka hastighet, men skulle en DC köra på 2,5 GHz är snabbare än en SC som löper på 3 GHz? Skulle en DC dubbla 2,5 GHz till 5 GHz?
Old 11 februari, 2008, 11:17
Ledamot Gruppen

Japp thats rätt. Dess fördubblats. Eller fyrdubblats om du får en quad core.

En hel del av Core 2 duos för tillfället hittar du nominellt mycket lägre än vissa av de gamla pentiums också. Detta doesnt betyda att de är långsammare. En 2.4Ghz Core 2 Duo kommer väl ut utföra en 3 GHz Dual Core Pentium. Det inte bara om frekvensen men arkitekturen av chip.

Det var också anledningen till Core 2 Duos egen AMD x64s just nu, även om de kanske nominellt högre GHz Core 2 är mer effiecient och kommer att köra snabbare.
Old 11 februari, 2008, 21:42
Givargruppen

Citat:
Japp thats rätt. Dess fördubblats. Eller fyrdubblats om du får en quad core.
Fel, fel, fel. Dual core inte dubbel klockan hastighet, det bara ger dig två kärnor att arbeta med på samma klocka hastighet.

Du är rätt om arkitektur dock. En C2D enkelt fungerar bättre än en P4, det är hur det är utformat, och klockan hastighet skillnader inte kommer att fråga nästan lika mycket. Du kan även överklockning C2Ds till långt utöver P4 hastigheter.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 12 februari 2008, 14:55
Ledamot Gruppen

Okk, yeahh min dåliga.

Jag tror vad jag fick på var att det är en liknande effekt som med två processorer som arbetar på liknande klocka hastigheter. Även om dessa cannont alltid komma till god effekt. Didnt verkligen tänka innan jag svarade på den frågan.
Old 16 Februari 2008, 02:19
Ledamot Gruppen

@ Carbon
Du halv höger. Du kan använda programvara för att kraft-mount andra CPU-krävande programvaran på både gjutkärnor; medan Windows XP / Vista är att dela upp uppgifterna mellan två kärnor.
Så ditt halv höger, och så är Macmac.
= P
Old 16 Februari 2008, 02:22
Givargruppen

Använda två kärnor skilda uppgifter! = Samma klocka hastighet för både borrkärnor. Totalt MHz är en produkt av FSB och det är oberoende av hur många kärnor du har. Verkligen, klockan hastighet bör generellt ignoreras i detta fall.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 16 Februari 2008, 02:28
Ledamot Gruppen

Jag instämmer. Min skit-ass 4200 + kommer att explodera. (2.2GHz ökade till 3 GHz) = D
Old 16 Februari 2008, 13:28
New Member Group

Dual core kommer bara att bli snabbare om ansökan stöder dual core, så nästan alla i den nya ansökan, säger att du fortfarande kommer att få bättre resultat av de två centrala
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
64 X 2 Dual Core Processer? Quad Core scooby180169 Processorer, moderkort & RAM 1 28 september 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff Processorer, moderkort & RAM 11 29 augusti 2009 09:31
Vilken dator ska jag bygga? Dual Core eller Single Core ... anthonyla65 General Hardware Chat 4 18 maj 2009 14:12
Dual Core vs Quad Core - och andra frågor ... ibex_57 Processorer, moderkort & RAM 13 5 oktober 2008 04:34
Single Quad-Core eller Dual Quad Core Processor? Anonimouse Processorer, moderkort & RAM 2 29 juni 2007 00:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.