![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei folkens,
Har du en Q6600 i riggen min ikke overclocked. Vanligvis er det idles rundt 30 og 35 under belastning. Men i øyeblikket er det på 43 og det er ikke under belastning i det hele tatt! Kan årsaken være mangel på avtrekk på baksiden? Den comp er under mitt skrivebord som dessverre har en solid tre baksiden, slik at ventilasjonen er begrenset, men det er ingen andre steder for den å gå! Jeg tror det hjelper ikke det faktum rommet mitt er varmt. Dette er forårsaket av datamaskinen, som igjen varmer opp rommet mer, noe som gjør at datamaskinen kjører varmere - det er en tyktflytende sirkel! Noen ideer? Takk Tom Min System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 43 er bra. Hva er det under belastning?
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hvis det bekymret, bare få litt bedre luftsirkulasjon i saken gjennom noen flere tilfeller fans eller få et bedre CPU heatsink / vifte. |
|
| |||
| |||
| miner rundt 39 idle, legg den under belastning og deretter rapportere tilbake, også hva slags termisk lim bruker du? |
|
| |||
| |||
| Vanligvis er det rundt 39 under belastning! Bare lurte på hvorfor det plutselig fart! It's all lager HSF og lime. |
|
| |||
| |||
| Kanskje en økning i bakgrunnen prosesser som kjører? Også du kan prøve å rense heatsink / vifte og kanskje søke på nytt for termisk pasta med Arctic Silver? http://www.overclockers.co.uk/showpr...odid=AC-000-AC |
|
| |||
| |||
| Jeg har en Q6600 GO også. Kjører på 3,00 GHz, jeg synes dette er rask nok for meg det meste av tiden og bruke Orthos for rundt 12 timer, (alle 4 kjerner engasjert) den sjelden overstiger 50C. Jeg wouldnt redd, er jeg rett i å tenke at Q6600 kan kjøre måte varmere? Er jeg riktig å si at nedstengt terskelen er 100c? Hvis jeg presse meg til å si 3,5 det kan ta 75-80 hjelp Orthos men som ikke engang fase meg. Det var imidlertid spørsmålet om hvorfor det skal være så annerledes nå. Sjekk din termisk pasta, avtalt. Artic sølv er 1. Er u bruker stock kjøling? Jeg bruker en Tuniq 120 tårn og det vil holde Q6600 kjølig nok til at alt opp til rundt 3.7. Billig som chips også. |