mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Hot CPU

Reply

Thread Tools
Old 5 juni, 2008, 17:38
Givargruppen

Default Hot CPU

Hej killar,

Fick en Q6600 i min rigg inte överklockade. Oftast är det idles runt 30 och 35 under belastning. Men just nu är det till 43 och det är inte belastas alls!

Kan det bero på avsaknaden av avgas på baksidan? Kompet är under mitt skrivbord som tyvärr har en gedigen trärygg så ventilationen är begränsad men det finns ingenstans att gå!

Jag tror att det hjälper inte att mitt rum är varmt. Detta beror på datorn, vilket i sin tur värmer upp rummet mer, vilket gör det varmare dator köra - det är en tjockflytande cirkel!

Några idéer?

Tack

Tom

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 5 juni, 2008, 19:36
Givargruppen

Default Hot CPU

43 är bra. Vad är det under belastning?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 5 juni, 2008, 22:02
Ledamot Gruppen

Default Hot CPU

Om du som oroade, bara få lite bättre luftcirkulation i fallet genom några fler fall fans eller få en bättre cpu kylfläns / fläkt.
Old 6 juni 2008, 02:34
Givargruppen

Default Hot CPU

gruvor runt 39 idle, uttryckte det under belastning och sedan rapportera tillbaka, också vilka typer av termisk pasta använder du?
Old 6 juni 2008, 03:28
Givargruppen

Default Hot CPU

Vanligtvis är det runt 39 under belastning! Bara undrade varför det plötsligt i höjden!

It's all materiel HSF och klistra.
Old 6 juni 2008, 07:08
Givargruppen

Default Hot CPU

Kanske en ökning bakgrundsprocesser igång? Även du kan försöka att rengöra kylfläns / fläkt och kanske åter tillämpa termisk pasta med Arctic Silver?

http://www.overclockers.co.uk/showpr...odid=AC-000-AC
Old 6 juni 2008, 07:32
Givargruppen

Default Hot CPU

Jag har en Q6600 går för. För närvarande till 3,00 GHz, tycker jag att detta är tillräckligt snabb för mig det mesta och med orthos i ungefär 12 timmar, (alla 4 kärnor urkopplade) det sällan överstiger 50c. Jag verkligen ville inte orolig, jag rätt när jag tror att Q6600 kan köras sätt varmare? Har jag rätt när jag säger att stänga tröskeln 100c? Om jag trycker min säga 3,5 det kan göra 75-80 med orthos men som inte ens fas mig.
Däremot var din fråga till varför det skulle vara så annorlunda nu. Kontrollera din termisk pasta, överens. Artic silver är 1.
Are u använder lager kylning? Jag använder en Tuniq 120 torn och det kommer att hålla Q6600 tillräckligt svalt för allt upp till ca 3,7. Billiga som chips också.
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.