![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en Celeron D 360 (3,46) GHz och jag vill överklockning det till 4 GHz är det säkert eller vad tror ni tror. fram till hur mycket är det säkert att överklockning min Celeron D 360 (3,46) GHz. |
|
| |||
| |||
| Gör det inte på en gång. 4GHz låter för mycket för mig .. men jag kan inte säga säkert, bara hålla ett öga på temps och gå upp gradvis.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| jag dont tänka överklockning är värt det. särskilt om du har ett bestånd svalare. vad moderkort har du? |
|
| |||
| |||
| dess inte farlig, dess inte gillar det kommer att explodera ur huset upp. värsta fall är CPU skulle dö. Men om du har en 3,46 varför vill du ha mer? min Celeron är 3.2GHz och jag tror att det mer än tillräckligt även om jag vill ha en P4: D Mitt råd är stanna en 3.46GHz, dess inte värt överklockning till 4GHz och sänka din CPU liv, medan en bra artist på 3.46GHz. |
|
| |||
| |||
| har ett Google för att se hur bra man har overclocked att CPU före, det skulle vara ett bra ställe att börja. Vissa processorer dont vilja överklocka alls, medan andra går liksom galen! men som andra har sagt, allt beror på hur bra din kylning är! mer varvtal = mer värme Lycka till om du väljer att överklockning tho! |
|
| |||
| |||
| Im en realistisk techie och punkt tomt Jag beklagar om du har fastnat w / a celeron.I hade en 1.7 g Celeron och min gamla AMD k6 som en 476mghz skulle sparka sin rumpa dagligen out.embarassing att en processor med 10 gånger den supposive bearbetningshastighet var slowwwwwerrrrrrr än en AMD k6.which i dag var great.get en Pentium eller gå med amd.no Celeron ingen sempron.I tror att det är AMD låg line.may vara duron.why tog de har gjort Pentium NU de dåliga pojken är? Dual Core Intel eller gör de fortfarande har sina låga linje, hög linje? Vilka är de exakta namnen på sina 1,2,3, linjerna inom Intel? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, de ersatte dem helt. De hade en "Pentium Dual Core" (bara vanliga låga slut 65nm C2Ds) E2xxx linje som ersattes av E5xxx linje och nu Pentium varumärke är helt borta (tror jag).
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Den "Pentium" används fortfarande i laptop chips, Irland, T3200 |
|
| |||
| |||
| Den Celeron D 360 är en P4 med halvera catche dissabled från Intel, så du kanske kan överklockning det inget problem eftersom många människor som har köpt Duel-core pentiums berättar i översynen sektioner eller du kunde göra vad jag gjorde och fick en duell-core Celeron e1200 för £ 32 med leverans och det var icke för att ersätta min Celeron D 360 1 du kan köpa Pentium / Celeron duell core chips inga problem från www.ebuyer.com www.overclockers.com och du får belastning mer pang för pengarna 2 kontrollera ditt moderkort för att se vilka marker kan ha (Celeron D hade socket775 och det är normen för dem alla vet) |
|
| |||
| |||
| Jag har tänkt och är det värt att överklocka när jag vet att du kan ha denna http://www.ebuyer.com/product/145259 eftersom det är den jag kommer att få nästa och kolla in recension här och det här är en jag ändras till http://www.overclockers.co.uk/showpr...-194-IN&tool=3 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Detta Skrämmande och farligt tror jag! | JonHig | Virus, spionprogram och säkerhet | 30 | 22 maj 2009 23:37 |
| Celeron E1200 till 1400/1500 | cragtom | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 17 maj 2009 21:40 |
| Intel Celeron M överhettning? | anthonyla65 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 10 | 28 oktober 2008 06:52 |
| Långsam dator, Celeron felet? | Spencer2004 | General Hardware Chat | 7 | 5 august 2008 15:31 |
| 70C på överklockning 2.30GHZ Celeron till 3.06GHZ | anthonyla65 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 4 august 2008 13:05 |
| Thread Tools | |
| |