![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Nå, jeg bygge en ny pc med en Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield 2,4 GHz CPU, en Gigabyte GA-EP45-DS3R LGA 775 Intel P45 bundkort, G. Skill DDR2 800 2GB (Dual 1GB stokke) RAM, og en VisionTek 900.244 Radeon HD 4870 grafikkort. Mit spørgsmål er, med denne opsætning, hvor let det ville være at overclock den Q6600 fra standard til 3,0 GHz? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Let nok, men det bliver betydeligt vanskeligere forbi der. Jeg vil hellere have en E8400, hvis jeg skulle gøre en masse OCing.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Er overclocking den Q6600 med 3,0 GHz alt, hvad der er nødvendigt for at gøre det til at køre hurtigere? Ville jeg nødt til at tilføje spænding? Vil der også være en chance for CPU nedslidning ved denne hastighed? Glemte at nævne, jeg har en 660 Watt PSU, om det gør nogen forskel. |
|
| |||
| |||
| Det afhænger af den opgave, det er det værd, da det vil tage måske en halv time at få ret. Du bør være i stand til at få den op til 3 GHz uden at tilføje spænding, jeg har selv en E6400 til 3,00 wtithout tilføje spænding. Hvis du gør du sørge for at tjekke spec sheet for Q6600 for at få det udvalg af understøttede spændinger. CPU'en vil overleve dig, heh. Generelt vil enhver CPU dø meget, meget senere, end det er relevant for - vi taler årtier. Ændring af FSB, og ikke den spænding skulle have en meget lille temperatur virkning alligevel.
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har samme mobo / cpu, hvad er din CPU køler? hvis du ønsker at enhver højt over clocking du bedre få et godt du kunne probaby gå rundt o mabye 3,4 på luft
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sørg for, at du ved hvad du gør, før overclocking. Der er masser af guider rundt, nogle også her, så selv om det er ganske vanskeligt at skade en CPU / mobo med nutidens hardware, er det ikke umuligt!
| |||
| |||
| også efter hver gang du oc køre en stresstest for at gøre shure sin stabile og se på dine temps, hvis de er for store, så få den ned igen en smule |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvad jeg gjorde, da jeg OCed var jeg tog CPU op for et rimeligt beløb første gang, løb Orthos i ca 2 timer, besluttede det var godt nok til at gå på, derefter steg med små beløb fra da af at teste for ca 30 min ved hver indstilling , og når jeg tror, jeg har det gjort så godt som jeg kan, jeg lod den køre i løbet af natten, bare for at kontrollere stabiliteten i lang tid.
| |||
| |||
| Også - hvad strømforsyning har du? Just incase du har brug for et ekstra pift. |
|
| |||
| |||
| Det er et punkt, havde jeg ikke tænkt på at spørge, hvad PSU du har ... Du skal sikre, at du har nok "pift" som tomthedrummer formulerer det, og at den spænding, at den PSU giver ud, er stabile, kunne ellers kunne have nogle alvorlige problemer med ustabilitet. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Den 4Ghz Project-E8400 | cheesepuff | CPU, bundkort og RAM | 8 | 30 januar 2009 22:37 |
| Min Q6600 Overclock post! | Sempron | CPU, bundkort og RAM | 3 | 24 november 2008 16:30 |
| Allendale, Wolfdale, Conroe, Kentsfield ... huh? | tboo | CPU, bundkort og RAM | 1 | 22 juni 2008 13:23 |
| Overclock q6600 | ironsferret | CPU, bundkort og RAM | 3 | 18 marts 2008 13:03 |
| Kan jeg overclock en Q6600 med disse ambients? | cyberspacegenie | CPU, bundkort og RAM | 5 | 11 august 2007 09:16 |
| Thread Tools | |
| |