![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Nou, ik ben het bouwen van een nieuwe pc met een Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield 2.4GHz processor, een Gigabyte GA-EP45-DS3L LGA 775 Intel P45 moederbord, G. Skill DDR2 800 2GB (Dual-sticks 1GB) RAM, en een 900.244 Sapphire Radeon HD 4870 grafische kaart. Mijn vraag is, met deze setup, hoe makkelijk zou het zijn om de Q6600 overklokken van zijn standaard op 3,0 GHz? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Makkelijk genoeg, maar het wordt aanzienlijk moeilijker verleden. Ik heb liever een E8400 als ik ging een hoop OCing doen.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. " Mijn Systeem: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Is het overklokken van de Q6600 tot 3,0 GHz alles wat nodig is om het uit te voeren sneller? Zou ik moeten toevoegen spanning? Zou er ook een kans dat de CPU dragen neer op die snelheid? Vergat te vermelden Ik heb een 660 Watt PSU, indien dat maakt geen verschil. |
|
| |||
| |||
| Het hangt af van de taak, het is de moeite waard omdat het misschien neem een half uur naar rechts te krijgen. Je moet in staat zijn om het opstaan tot 3GHz zonder toevoeging van spanning, ik heb zelfs een E6400 op 3,00 wtithout toevoegen spanning. Als je dat doet zorg ervoor dat u de spec sheet voor de Q6600 om het scala van ondersteunde spanningen te krijgen. De CPU zal overleven u, heh. Het algemeen zal een CPU die veel, veel later dan het relevant is voor - we praten decennia. Veranderen van de FSB en niet de spanning moet hebben zeer weinig effect temperatuur toch.
__________________ "Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik heb dezelfde mobo / cpu wat is je CPU koeler? als je wilt een hoge kloksnelheid dan kun je beter een goede die je kon probaby gaan rond o misschien wel 3,4 op lucht
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Zorg ervoor dat u weet wat u doet voor overklokken. Er zijn tal van gidsen rond, wat ook hier, zoals ook al is het heel moeilijk om een CPU / mobo met de hardware van vandaag, is het niet onmogelijk schade!
| |||
| |||
| ook na elke keer dat u oc een stress-test te maken shure zijn stabiel en kijk naar je temps als ze te hoog worden dan breng het terug een beetje |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wat ik deed toen ik OCed was nam ik de CPU een redelijk bedrag eerste keer, rende Orthos voor ongeveer 2 uur, besloot het was goed genoeg om door te gaan, vervolgens verhoogd met kleine hoeveelheden van toen, het testen gedurende ongeveer 30 minuten bij elke instelling , en als ik denk dat ik het gedaan zo goed als ik kan, liet ik het lopen 's nachts alleen maar om de stabiliteit te controleren voor een lange tijd.
| |||
| |||
| Ook - welke voeding heb je? Net incase u de extra oomph. |
|
| |||
| |||
| Dat is een punt, had ik niet nagedacht over de vraag wat PSU je hebt ... Je moet zorg ervoor dat je genoeg "oomph" als tomthedrummer het uitdrukt, en dat de spanningen die de voeding geeft die stabiel zijn, anders kan een aantal ernstige instabiliteit kan problemen hebben. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| De 4Ghz Project-E8400 | cheesepuff | CPUs, Moederborden & RAM | 8 | 30 Jan 2009 22:37 |
| Mijn Q6600 Overclock post! | Sempron | CPUs, Moederborden & RAM | 3 | 24 nov 2008 16:30 |
| Allendale, Wolfdale, Conroe, Kentsfield ... huh? | tboo | CPUs, Moederborden & RAM | 1 | 22 jun 2008 13:23 |
| Overklokken q6600 | ironsferret | CPUs, Moederborden & RAM | 3 | 18 mrt 2008 13:03 |
| Kan ik een Q6600 overklokken met deze ambients? | cyberspacegenie | CPUs, Moederborden & RAM | 5 | 11 aug 2007 09:16 |
| Thread Tools | |
| |