![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Vel, jeg bygge en ny PC med en Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield 2,4 GHz CPU, et Gigabyte GA-EP45-DS3 LGA 775 Intel P45 hovedkort, G. Skill DDR2 800 2GB (Dual 1GB sticks) RAM, og en VisionTek 900244 Radeon HD 4870 grafikkort. Mitt spørsmål er, med dette oppsettet, hvor lett det ville være å Overklokk på Q6600 fra standard sitt til 3,0 GHz? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Enkelt nok, men det blir vesentlig vanskeligere forbi der. Jeg vil heller ha en E8400 hvis jeg skulle gjøre mye OCing.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Er overklokking av Q6600 3,0 GHz alt som er nødvendig for å gjøre det løpe raskere? Ville jeg må legge spenning? Ville det også være en sjanse av CPU seg ned i denne hastigheten? Glemte å nevne Jeg har en 660 watts PSU, om det gjør noen forskjell. |
|
| |||
| |||
| Det avhenger av oppgaven, er det verdt det siden det tar kanskje en halvtime for å få rett. Du bør kunne få det opp til 3GHz uten å legge spenning, jeg har selv en E6400 til 3,00 wtithout legge spenning. Hvis du gjør at du sjekker Spec Sheet for Q6600 å få rekke støttede spenninger. Prosessoren vil overleve deg, heh. Generelt vil enhver CPU dø mye, mye senere enn det er relevant for - vi snakker tiår. Endring av FSB og ikke spenningen bør ha svært liten innvirkning temperatur uansett.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| jeg har samme mobo / cpu hva er din cpu kjøler? hvis du vil noe høyt over stueklokke du bedre få et bra du kunne probaby gå rundt o mabye 3,4 på lufta
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sørg for at du vet hva du gjør før overklokking. Det finnes mange guider rundt, noen her også, så selv om det er ganske vanskelig å skade en CPU / mobo med dagens maskinvare, er det ikke umulig!
| |||
| |||
| også etter alt du OC kjøre en stresstest for å gjøre Shure sine stabile og se på temps hvis de er for høye og bringe det ned litt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva jeg gjorde da jeg OCed ble jeg tok CPU opp et rimelig beløp første gang, løp Orthos i ca 2 timer, bestemte det var godt nok til å gå på, så økte med små beløp fra da, testing for ca 30 min på hver innstilling og når jeg tror jeg har det gjort så godt jeg kan, forlot jeg den kjører over natta, bare for å sjekke stabiliteten på lang tid.
| |||
| |||
| Dessuten - hva PSU har du? Just incase du trenger ekstra oomph. |
|
| |||
| |||
| Det er et poeng, hadde jeg ikke tenkt på å spørre hva PSU du har ... Du må sørge for at du har nok "oomph" som tomthedrummer formulerer det, og at spenninger at PSU gir ut er stabile, ellers kunne ha noe alvorlig ustabilitet problemer. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Den 4Ghz Project-E8400 | cheesepuff | CPUer, Hovedkort & RAM | 8 | 30 januar 2009 22:37 |
| Min Q6600 Overclock innlegg! | Sempron | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 24 nov 2008 16:30 |
| Allendale, Wolfdale, Conroe, Kentsfield ... he? | tboo | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 22 juni 2008 13:23 |
| Overclock q6600 | ironsferret | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 18 mars 2008 13:03 |
| Kan jeg overclock en Q6600 med disse ambients? | cyberspacegenie | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 11 august 2007 09:16 |
| Thread Tools | |
| |