![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Kæreste fik et gammelt system fra onkel og ønsker at opgradere, jeg foreslog opgradering - noget-fuldt ud ved at købe et nyt bundkort, men han sagde nej. Bundkortet er en Packard Bell GA-8SIML så DDR RAM behov & jeg har ingen idé om en processor til at bord (jeg kun ved, hvad jeg har fået fra min far - han bygget vores computere). Han er i øjeblikket kører XP på 192MB RAM med en Intel Celeron 2.8Ghz processor - faktisk på en skala fra 1-10 hvor slemt er det processor? Ville en processor opgraderingen ikke er nødvendigt eller ville RAM gøre? Han ikke bruge computeren til meget andet end at surfe på internettet. Vi har en ældre processor i vores vigtigste computer (en AMD Sempron 3200 +) og det fungerer godt. Tak. |
|
| |||
| |||
| Hi, forarbejdningsvirksomheden skal bøde for at surfe på nettet. En af mine venner har en 1.7GHz Celeron og hans computer kan surfe på internettet fint. 1GB RAM vil være mere end nok til XP for at browse på internettet og åbne flere browservinduer som er det max dit bundkort kan håndtere. Opkøb DDR RAM kan være temmelig pebret i disse dage så gøre nogle forskning, før du foretager et køb! Sørg for at det er 266MHz også! Dit bundkort kun understøtter det. * Håber, han har ret bundkort * |
|
| |||
| |||
| Du kan downloade og køre CPUID, og som vil fortælle dig, hvad CPU du kører. Jeg vil give et link til sidst. Men de fleste store producenter stort set ikke opgraderes computere. IE: forarbejdningsvirksomheden du har i computeren maxes ud MoBo. Jeg fandt også, sammen med min Dell, at de bruger et proprietært MoBo og tilfælde sådan, at selv hvis jeg havde købt en ny Mobo, det ikke ville passe ind i sagen. http://www.cpuid.com |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| At være ærlig glemme forarbejdningsvirksomheden opgraderingen. Dette vil være dyrere opgradere med mindste signifikante forskel for brugeren. Se uret hastighed er ikke hvor hurtigt CPU kører hele tiden. Det er den maksimale Antallet af uret cykler den kan komme ud for hvert sekund, så CPU'en, du har, er fint.
Men din hukommelse skal opgraderes. 256MB med grafik udvaskning ud af det er ikke nok. Download CPU-Z form, at ovenstående link og se hvad RAM du allerede har og stok en 1GB stick i. Oh, og btw, når du bruger CPU-Z du søger ud for hastigheden af ram og typen af ram, antal gerne PC2300 eller DDR333, eller sende et skærmbillede, og vi vil fortælle dig, hvad du har brug for. Skål Mit system: Custom Indbygget v1.2
|
|
| |||
| |||
| Ja, jeg havde ham gøre en check på RAM går om Crucial & resultater: http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_ae49.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_636b.jpg |
|
| |||
| |||
| Stor! Få det 1GB stick og det vil være nok |
|
| |||
| |||
| Synes at være god, udseende kan du gå til 2GB. Vær ikke bekymret, hvis det siger gerne 1.9Gb fordi din mobilenhed grafik chip tager noget væk =) Jeg vil stærkt rådgivning du får 2GB, hvis du har råd til det, betyder, at computeren vil vare meget længere med hensyn til dens specs. Crucial anbefaler, at £ 22 stok som er det max DDR hastighed, bør du få det. Forskellen er gemt på langsommere RAM er ubetydelig. Endelig dit bundkort understøtter kun 2GB RAM. Må ikke blive fristet til at købe mere, da dette kan medføre nogle problemer. 2 enkeltsenge 1GB sticks bør bøde =) |
|
| |||
| |||
| Hvis du virkelig mener det, hele computer vil være døde snart. hvis ikke så meget for at få flere ram så gå til det, men gjorde han overhovedet overveje bare at få en ny computer? måske en bærbar? Jeg mener ddr1 virkelig er langsom og er dyrt. kan han gøre noget på computeren ud over internet? hvis han gør ikke så ekstra ram vil være fint. |