![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei, Kjæresten fikk et gammelt system fra onkel og ønsker å oppgradere, jeg anbefalt å oppgradere - noe-helt ved å kjøpe et nytt hovedkort, men han sa nei. Hovedkortet er en Packard Bell GA-8SIML så DDR RAM trengs og jeg har ingen anelse om hvordan en prosessor på at styret (Jeg bare vet hva jeg har fått fra min far - han bygget våre datamaskiner). Han kjører XP på 192MB RAM med en Intel Celeron 2.8Ghz prosessor - faktisk på en skala fra 1-10 hvor ille er det prosessor? Ville en prosessor oppgradering være nødvendig eller ville RAM gjøre? Han bruker ikke datamaskinen for mye annet enn å surfe på internett. Vi har en eldre prosessor i våre viktigste datamaskin (en AMD Sempron 3200 +) og det fungerer godt. Takk. |
|
| |||
| |||
| Hei, prosessoren bør være greit for å surfe på nettet. En venn av meg har en 1.7GHz Celeron og hans datamaskin kan surfe på internett helt fint. 1GB RAM vil være mer enn nok for XP til å surfe på Internett og åpne flere webleservinduer som er maks hovedkortet kan håndtere. Kjøpe DDR RAM kan være ganske dyr i disse dager så gjøre noen undersøkelser før du foretar et kjøp! Kontroller at det er 266MHz også! Hovedkortet støtter bare det. * Håpet han har rett hovedkort * |
|
| |||
| |||
| Du kan laste ned og kjøre CPUID og som vil fortelle deg hva CPU du kjører. Jeg vil gi en link på slutten. Men de fleste store produsenter i stor grad ikke upgradable datamaskiner. IE: prosessoren du har på datamaskinen maxes ut MoBo. Jeg har også funnet min Dell at de bruker et proprietært MoBo og saken slik at selv om jeg hadde kjøpt en ny Mobo, ville det ikke passer i saken. http://www.cpuid.com |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| For å være ærlig glemme prosessoren oppgradering. Dette vil være dyrere å oppgradere med minst betydelig forskjell for brukeren. Se, klokken hastighet ikke hvor raskt CPU kjører hele tiden. Det er den maksimum antall klokken syklusene er i stand av alle andre, så CPU du har er bare fine.
Men ditt minne trenger oppgradering. 256MB med grafikk leaching av av det er ikke nok. Last ned CPU-Z form at linken over og se hva RAM du har og hold en 1GB pinne i. Oh, og btw, når du bruker CPU-Z du leter etter en hastighet på RAM og type ram, nummer som PC2300 eller DDR333, eller legg et skjermbilde, og vi vil fortelle deg hva du trenger. Skål Min System: Custom Built v1.2
|
|
| |||
| |||
| Ja, jeg hadde ham gjøre en sjekk på RAM går på Avgjørende & resultater: http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_ae49.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_636b.jpg |
|
| |||
| |||
| Flott! Få det 1GB pinne og som vil være nok |
|
| |||
| |||
| Synes å være god, ser ut som du kan gå til 2GB. Ikke bekymre deg om det står som 1.9Gb fordi onboard grafikk chip tar litt unna =) Jeg vil sterkt råd du får 2 GB hvis du har råd til det, betyr at maskinen vil vare mye lengre i forhold til sine spesifikasjoner. Avgjørende anbefaler at £ 22 pinne som er maks DDR hastighet, bør du få det. Forskjellen er lagret på tregere RAM er ubetydelig. Til slutt, hovedkortet støtter kun 2 GB RAM. Ikke bli fristet til å kjøpe mer, da dette kan medføre noen problemer. 2 single 1GB kjepper bør fine =) |
|
| |||
| |||
| Hvis du virkelig mener det, hele datamaskinen vil være død snart. hvis ikke så mye å få mer ram så gå for det, men gjorde han i det hele tatt vurderer bare å få en ny datamaskin? kanskje en bærbar PC? Jeg mener ddr1 er veldig langsomt og er dyrt. får han gjøre noe på datamaskinen i tillegg internett? hvis han ikke da ekstra ram vil bli bra. |