![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Pojkvän fick ett gammalt system från morbror och vill uppgradera, jag föreslog att uppgradera - något helt genom att köpa ett nytt moderkort men han sa nej. Moderkortet är en Packard Bell GA-8SIML så DDR RAM behövs och jag har ingen aning om en processor för att styrelsen (Jag bara vet vad jag har fått från min pappa - han byggde våra datorer). Han är närvarande kör XP på 192MB RAM-minne med en Intel Celeron 2,8 GHz processor - egentligen på en skala från 1-10 hur illa är processorn? Skulle en processor uppgradering är nödvändigt eller skulle RAM göra? Han använder inte datorn till mycket annat än att surfa på Internet. Vi har en äldre processor i våra viktigaste dator (en AMD Sempron 3200 +) och det fungerar bra. Tack. |
|
| |||
| |||
| Hej, processorn ska vara bra för att surfa på webben. En vän till mig har en 1.7GHz Celeron och hans dator kan surfa på internet bara bra. 1 GB RAM-minne kommer att vara mer än tillräckligt för XP för att surfa på webben och öppna flera fönster i webbläsaren som är max ditt moderkort klarar. Köpa DDR RAM kan vara ganska dyr i dessa dagar så gör en del forskning innan ett köp! Se till att det är 266MHz också! Ditt moderkort bara stödjer det. * Hoppas han har rätt moderkort * |
|
| |||
| |||
| Du kan hämta och köra CPUID och det kommer att berätta vad CPU du kör. Jag kommer att utgöra en länk i slutet. De flesta stora tillverkare i stor utsträckning icke uppgraderingsbara datorer. IE: bearbetningsföretaget du har i datorn maxes ut MoBo. Jag upptäckte också med min Dell att de använder en egen MoBo och sådant fall att även om jag hade köpt en ny Mobo, det skulle inte passa i det enskilda fallet. http://www.cpuid.com |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För att vara ärlig glömma bearbetningsföretaget uppgraderingen. Detta kommer att bli dyrare uppgradera med minst signifikant skillnad för användaren. Se klockan hastighet inte hur snabb processorn körs hela tiden. Det är högsta Antalet klockan cykler det kan stänga alla andra, så CPU du har är bara bra.
Men minnet behöver uppgraderas. 256MB med grafik urlakning off för det räcker inte. Ladda ner CPU-Z form som länken ovan och se vad RAM du redan har och hålla en 1GB sticka i. Åh, och btw, när du använder CPU-Z du letar efter hastigheten på RAM-minne och vilken typ av ram, antal likadana PC2300 eller DDR333, eller skicka en skärmdump och vi kommer att berätta för dig vad du behöver. Skål Mitt System: Egenbyggda v1.2
|
|
| |||
| |||
| Ja jag hade honom göra en kontroll för RAM i går på Avgörande & resultat: http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_ae49.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y14..._Data_636b.jpg |
|
| |||
| |||
| Stor! Få att 1GB-minne och det kommer att räcka |
|
| |||
| |||
| Verkar vara bra, ser ut kan du gå till 2 GB. Oroa dig inte om det står precis 1.9Gb eftersom din ombord grafikchip tar bort =) Jag skulle starkt råd du får 2 Gb om du har råd med det, innebär att datorn kommer att pågå mycket längre när det gäller dess specifikationer. Avgörande rekommenderar att £ 22-minne som är max DDR hastighet, du borde få det. Skillnaden sparat på långsammare RAM är försumbar. Slutligen, ditt moderkort stöder bara 2 GB RAM. Låt dig inte frestas att köpa mer eftersom detta kan leda till vissa problem. 2 enda 1Gb minnen ska vara bra =) |
|
| |||
| |||
| om du verkligen anser att det är hela datorn kommer att vara död snart. om inte så mycket för att få mer RAM då gå för det, men hade han över huvud taget överväga att bara få en ny dator? kanske en laptop? Jag menar ddr1 är verkligen långsamt och är dyrt. gör han något på datorn förutom internet? om han icke då extra RAM kommer att bli bra. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Packard Bell Easynote R1938 trådlösa hjälp | gorevan | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 25 maj 2008 14:34 |
| Packard Bell TFT Monitor | ashmehta | Grafikkort & Skärmar | 2 | 29 januari 2008 12:14 |
| Hur mycket kan jag uppgradera processorn i mitt nuvarande moderkort? | xrix | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 23 januari 2008 12:20 |
| Packard Bell 2422 | chrisc90 | PC & Console Gaming | 2 | 4 januari 2008 18:59 |
| Packard Bell Lappys | jeystone | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 7 maj 2007 07:24 |
| Thread Tools | |
| |