![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har nogle pc-6400 800 MHz RAM kører i dobbelt kanal mode.
Men når jeg åbner CPU-Z, for hver stok RAM det siger max båndbredde er 400MHZ. Er det bør være 800 MHz? Jeg er sikker på, at det var 800 i fortiden! Alle ideer, hvordan du kan ændre det? Aldrig gjort NOGEN overclocking før! Mit system: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| , som kan være fordi det er DDR2, så i realiteten er det en fordobling af frekvensen (fra 400MHz til 800 MHz)
| |||
| |||
| Jeg var under det indtryk, at hver stick skulle have 800 MHz båndbredde. Jeg spekulerer på, om der er en funktion på mobo med vender den ned, når det er ikke alle behov. Ligesom SpeedStep om Core 2 Duo processorer. |
|
| |||
| |||
| De gør begge har 800 MHz, fordi det er DDR2 hvilket betyder, at det har 2 ure for enhver reel ur. Dybest set det urene ved hver ændring af tilstand (høj eller lav), mens DDR1 kun ure ved enhver anden stat (hver gang det går højt, eller hver gang det går lav), så selv om den har et virkeligt ur af 400MHz, vil det være clocking to gange for hver faktiske ur, som giver dig 800 MHz. For mere info, og evt en bedre forklaring forsøge at læse denne side. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det gør ikke noget alligevel. Ingen, men dem med (overclocked) Wolfdales vil hit over 400mhz på FSB.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Spørgsmål om Far Cry 2 | hitman0042 | PC & Console Gaming | 12 | 14th Dec 2008 21:20 |
| Ram Spørgsmål | P5200 | CPU, bundkort og RAM | 8 | 26 november 2008 11:59 |
| Kun et spørgsmål (Om Min PC) | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 9 | 6. dec 2007 15:08 |
| En anden RAM spørgsmål! | sturo | CPU, bundkort og RAM | 2 | 10 oktober 2007 09:58 |
| Spørgsmål behage hjælp> _ < | Ria | General Hardware Chat | 3 | 10 april 2007 12:58 |
| Thread Tools | |
| |